• Ariellan

Immunförsvar - infertil? Tar letrozol

Enahel skrev 2018-09-15 21:36:39 följande:

Hej igen, särskilt UndrandeSökare:

Efter många om och men, och efter en vår och sommar så har jag upptäckt att jag får ledvärk lite då och då, så det går inte riktigt att koppla samman till min ägglossning. Det kommer däremot tydligt efter en lätt förkylning eller bara spontant ändå... Men jag har inga förhöjda antikroppar eller så, har inte kollat med blodprov på länge nu dock...

Men däremot har jag varit med om detta:

Mina förkalkningar jag haft i min livmoder har kommit ut av sig självt. Min livmoderhalsen var nästan helt igenvuxen, det hade bildats sammanväxningar efter min infektion efter snittet. Dessa sammanväxningar togs bort i samband med hysteroskopi.

Därefter har jag haft mycket lätt att bli, och blivit gravid.

I vår och sommar har jag dock fått två tidiga missfall... Men vid ytterligare en hysteroskopi, såg doktorn att min livmoder har en avvikande anatomi och liknar lite grann ett T. Så formen på min livmoder kan orsaka ökad risk för missfall, informerade han. Han gjorde ett ingrepp i mitten i toppen på livmodern och öppnade så att formen skulle bli mer rundad upptill.

Nåväl... Så vi kämpar vidare! Hoppas allt går och har gått bra för alla som läst och följt denna tråd!! :) Allt måste inte ha med immunförsvaret att göra, när man tycker och tror att allt i övrigt är normalt... För det kan vara en av de enklaste anledningar och det finns mycket skickliga doktorer i Sverige, så vi måste inte nödvändigtvis söka vård utomlands.. Folk blir gravida i Sverige också. . är min slutsats.

Mvh TS

Du beskriver exakt samma symtom jag hade innan jag blev gravid med hjälp av immunbehandling utomlands. Feber, ledvärk, influensakänsla mm några dagar efter ÄL så för mig var det självklart att vända mig utomlands då jag hade så tydliga symtom. Lita på din magkänsla :)
Svar på tråden Immunförsvar - infertil? Tar letrozol