• Jooosen

Knäckt av alla försök

Gud känner igen mig otroligt väl i din berättelse! Kan inte sova just nu pga alla gravidtankar exempelvis.. jag har inte heller varit speciellt barnkär person. Men när ja väl började känna mig redo så kunde ja bara inte släppa det! Vi är på försök 10. Under dessa försök har två vänner fått barn och två ska få i maj. Känner så förbjudna känslor så fort vi ses - avundsjuka. Vill knappt träffa dom. Jag lever på något sätt i mina cykler. Försöka räkna ut nästa äl - är vi båda hemma då, hur ofta kan vi få till det den veckan osv.. . Vi har inte heller supermkt sex annars. Ja försöker göra så att vi får till det under äl men vill inte hinta för mkt då min sambo får prestationsångest. Inga av hans vänner har barn o han e några år yngre. Tror han egentligen skulle kunna vänta några år. Denna stress att ja i huvudet försöker planera liggen så att det ska blir runt ägglossning gör mig tokig... har börjar kolla upp vart man kan få hjälp men är orolig att min sambo inte är redo.. urs va ja svamlar men vill bara säga att ja gärna ventilerar här med dig/er! Kram

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen

Jättemkt älflytningar nyss! Ni som märker av detta; hur många dagar innan brukar ni ha så innan själva ägglossningen äger rum?

• Jooosen
    Elinmariajosefin skrev 2018-01-03 22:13:07 följande:

Typ 2-3 dagar innan testet ger utslag brukar jag få sega äl-flytningar

Tack, har ju haft såhär förut men har inga test kvar o minnet är kort. Men 2-3 dagar borde stämma med min cykel :)
  • Jooosen

Detta ältest från imorse 9:30. Nästan Pos. Hade sex nyss kl 18:00. Tror ni äl är imorn? Ska försöka Få till det imorn med!

• Jooosen

9e försöket åt skogen här! Nästa bli 10e! Känns helt ologiskt att ja kommer få plus inom närmsta tiden. När det gått ett år kommer vi söka hjälp. Ska bara få med min sambo på att vi faktist KAN få hjälp. Just nu är det mest jag som oroar mig.....

• Jooosen
    SysterYsters skrev 2018-06-13 23:56:01 följande:

Hej alla i tråden, hur går det för er? Vi har startat utredning nu men det blev tyvärr sommarstängt så har bara hunnit lämna ett blodprov och får ni vänta. TSH på 3.5 så de vill att jag tar provet igen så att det inte berodde på stress eller så.

Antar att sommaren får rulla på och hoppas på det absolut bästa så att utredning inte behövs i höst!

Åå så stressande med sommarstängt. Vi har tagit alla prover o allt såg fint ut! Jag ska göra äggledarspolning snart oxå. Vi är remitterade för ivf vilket ja aldrig kunnat tro för ett år sen. Lika bra att börja fast jag könner sjuk stress över att antagligen behöva berätta för min chef

Osv... de har alltså inte hittat några fel alls hos oss, dock kan d ju vara stop i mina äggledare.. vi får försöka slappna av i sommar!! (Typ omöjligt.....)
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    SysterYsters skrev 2018-06-14 15:27:46 följande:

Ok, på ett sätt skönt att veta att det inte syns nåt än men ändå frustrerande då det BORDE gå! Nog är det tungt att vi lägger så mkt energi på det här medans folk förökar sig hit o dit hur lätt som helst. Usch!

Ja men verkligen! Sån energi man lägger på detta!! Ja man könner ju att d borde gå som du säger! Så frustrerande.. hur länge har ni försökt?
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
Svar på tråden Knäckt av alla försök