Kunskapen om fertilitetsproblem är på rena stenåldern i Sverige jämfört med utlandet, så när jag insåg det var valet lätt att åka utomlands för bättre hjälp.
Atentråden jag hittade finns här på Familjeliv och heter "Vi som snart är gravida efter utredning i Aten".
Jag har problem med immunförsvaret sen tidigare med pollenallergi och sköldkörtelsjukdom så för mig var det inte så långsökt att misstänka immunförsvaret.
Vissa av tjejerna i Atentråden har autoimmuna sjukdomar andra är helt friska, men kan finnas släktingar längre tillbaka i släkten med immunproblem (såna som man inte själv känner till).
Jag köpte och läste också boken de rekommenderar i Atentråden.Den heter "is your body babyfriendly" skriven av Dr Alan E Beer. Han var den förste läkare som började behandla kvinnor med immunproblem och fertilitetsproblem i USA på 1990-talet. Jättebra bok, finns att köpa på Bokus och Adlibris för ca 200kr.
Man börjar med att maila kliniken och säga att man vill bli deras patient, man har ett samtal via Skype eller telefon och bokar in en tid och rester till Aten. Där tas en mängd blodprover som skickas till USA för analys.
Sen tillbaka i Sverige betalar man fakturan och får sin individuella behandlingsplan.
Behandlingen mot immunproblem består av intralipiddropp, prednisolon, fragmin och trombyl. Men det kan också behövas starkare mediciner som Neupogen och Humira.
Så om du vill kan du ju köpa "is your body babyfriendly" boken och läsa den. Du är också varmt välkommen till Atentråden om du vill.