Fler "friska" men deprimerade oförklarligt barnlösa som försöker på NATURLIG VÄG & evt. Akupunktur?
Hej!
Jag (35) och min sambo (37) är "friska" och oförklarligt barnlösa, dvs västerländsk medicin har inte hittat något fel hos oss. Vi har försökt bli gravida under 2 års tid, helt utan resultat. Fertilitetsutredningen visade att allt såg bra ut hos båda, toppen spermier, passage i äggledarna, bra AMH-värde etc.
Under hösten valde jag att börja en behandling med Akupunktur, som har hjälpt mig otroligt mycket både psykiskt och fysiskt (depression & oro har blivit bättre, liksom pms- och mens symptom som har minskat/försvunnit). Jag tror mycket på österländsk medicin och den bakomliggande filosofin om att se kroppen som en helhet.. dricker även 2 olika sorters teer (ej kinesiska örter) som också gett bra resultat.
De enda "felen" jag ser är att jag har en stark tendens till depression & oro, och att min kropp kollapsade för 1,5 år sedan (TSH låg då på 9 nånting och jag var ett vrak). Och att jag inte kan släppa tanken på att vilja bli gravid..
Någon mer här som försöker på naturlig väg trots att det har gått en tid (och evt. lyckats)?
Någon mer som har problem med depression/oro och hur ni tror det påverkar era chanser till barn?
Någon som också blivit hjälpt av Akupunktur/TCM?
Någon som lyckats släppa tanken på barn (hur?) och blivit gravid efter det?