Maktlös som bonusmamma
Jag vet inte ved jag ska ta mig till. Min man har två barn, den älsta en dotter med mycket skinn på näsan och hon älskar mig och jag henne. Vi har klickat från dag 1. Nu hägrar killar och kompisar och hon vill inte längre sitta hemma o mysa. Dessutom vill hon närmre stan och därför vill hon vara mer hos sin mamma. Även om jag vet att hon inte hänger med henne heller.
Men det är inte här problemet egentligen ligger. Det är hans son.. han spelar HELA tiden. Dygnets alla vakna timmar, han hatar skolan, han har inga vänner förutom i och runt spelandet. Han lider av ångest och sover knappt. När han slutat spela kollat han på sin telefon. Bup gör ingenting!! Soc gör små försök.. skolan kämpar. Min man går kurser för att få bukt med allt men förgäves. Nu har han börjat skära sig i armarna och ändå gör BUP inget allt. Allt är piss. Jag står maktlös vid sidan av, mamman hatar mig så jag kan inte kliva in och försöka hjälpa till. Jag kan inte kontakta någon för jag är inte hans målsman.
Min man mår så dåligt av all och lyfter upp sonen till skyarna för att han ska må bra.. men allt slår tillbaka. Jag vill bara skrika ut all ilska och vrede men kan inte. Jag får dessutom massa påhopp och skit jag inte förtjänar av min man.. sonen sa nämligen nyligen att han inte vill vara här lika mycket längre.. och nu ser min man sig som en förlorare. Allt går ut över mig (och mina barn) de som älskar att vara här, de älskar min man och de tycker alltid om att vara här. De är här olika veckor alltså.. mina o hans barn. Istället för att se glädjen i min barn och den enorma kärlek han får, tror jag han är avundsjuk på det "jag har" samt att jag kan prata med mitt ex i telefon, bestämma om lediga, dagar, lov ,skjuts till sport ,kläder mm. Han och hans ex pratar inte alls.. de mailar och är inte alls överens.
Så, vad kan jag göra för att hjälpa till? Jag känner mig så maktlös.