Inlägg från: Anonym (Anna2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna2)

Maktlös som bonusmamma

Tyvärr är du maktlös, detta är något hans föräldrar måste lösa. Men detta är ju föräldrar som inte har kunnat hålla ihop sitt äktenskap och inte kan samarbeta, så de fixar inte sonen heller. Tragiskt. 

Jag hade nog lämnat, hade haft svårt med en man som inte kan ta hand om sitt barn bättre.

• Anonym (Anna2)
    Anonym (Anna) skrev 2018-01-02 20:40:39 följande:

Ge upp allstå? Känns lite fegt.. jag vill lyfta familjen. Jag vill få det att bli bra. Jag älskar min make och hans barn. Samhället stöttar inte och reder inte ut sonens sjukdomsbild. Vi står utan hjälp.

Fast din man verkar inte vilja det, eftersom han tar ut sin frustation på dig. Om du stannar så koncentrera dig på att få ditt förhållande men mannen att förbättras, så att ni kan samarbeta.

Jag tror inte ni står utan hjälp, men man måste kunna ta emot hjälpen och man måste kunna samarbeta. Om sonen skär sig själv, åk in med honom akut. 
  • Anonym (Anna2)
    Anonym (Anna) skrev 2018-01-02 21:40:21 följande:
    När jag har mina barn är det bara vi fyra. Förstår inte att det skulle bli bättre av att jag flyttar?! Mina barn älskar min man och längtar och hoppar innan för dörren när de ser han kommer hem. Det jag känner är att min man blir ledsen av att mina barn är så lyckliga med vår familj medans hans som mår jätte jätte dåligt och vill inte leva. Jag kan förstå min man och känslorna.. kan inte vara kul att se sitt barn må så dåligt och stå hjälplös. Min man går emot mig då det blir "enklast" i ett förhållande... jag är ju bollplanket. Jag vill bara inte stå såhär hjälplös vid sidan av.. det finns ju inget jag kan göra när jag inte är bio mamman. Jag vill stötta min man och barnen.. jag vill inte ge uppjag vill hitta något jag aktivt kan göra.. men det verkar svårt
    Läs inlägg 8, sök hjälp då, så du kan samarbeta med din man. För er relation hjälper inte hans son.
Svar på tråden Maktlös som bonusmamma