MiieRO skrev 2018-01-25 23:58:44 följande:
Hej tjejer.
Fick i dag konstaterat att hjärtat slutat slå på vår lilla tös. Ska föda fram henne i morgon och är riktigt rädd. Är i v 33+5.. så känns förjävligt..
Har inte orkat ta det med släkten. Men barnen i familjen och vi sörjer.. har ni något råd till mig???
Beklagar, inget någon ska behöva gå igenom <3
Instämmer med Ebo88, ta massa kort och håll i er ängel så mycket ni känner att ni behöver. Även om ni inte orkar, försök göra det ändå! Jag var helt borta i sinnet efter förlossningen och även dagen efter. Både pågrund av traumat och att jag hade fått så mkt morfin innan förlossningen (Kändes som jag var sjukt bakfull, spydde mm.). Jag är väldigt glad över att min sambo tog kort massa kort, har säkert 70 olika bilder. Egentligen skulle vi fått hjälp av en riktig fotograf, men han var sjuk och det fanns ingen ersättare. Vi hade en egen systemkamera, så vi fick många fina bilder ändå <3.
Både min sambo och mamma var med från att vi fick beskedet tills vi åkte hem. Mammas stöd betydde mycket för oss, då vi mådde sjukt dåligt.
Jag vet egentligen inte vad jag kände inför förlossningen, då var mitt första barn. Men allt gick "bra" och snabbt, knappt 6 timmar från att de första värkarna satte igång. Jag trodde inte jag skulle känna så mkt för våran ängel, men det var det finaste ögonblicket i våra liv även fast hans hjärta inte slog. Kändes konstigt att jag inte hade förstått och känt den kärleken innan vi fick hålla och se honom, allt blev så självklart.
Jag förstår vad du menar med att inte orka berätta för alla. Vi fick som sagt mkt stöd av min mamma, hon hade kontakten med alla utanför vår "bubbla". Vi orkade inte prata med någon annan än våra familjer på nästan en månad. Vår kurator tryckte väldigt mycket på vi inte skulle känna press från andra, vi skulle alltid följa det vi orkade med för vår egen skull. Hon menade på att man ofta fick trösta andra, när man egentligen själv var den som behövde tröst. Vi gick efter en vecka ut på instagram med att vi hade förlorat vår bebis och att vi inte ville att de sökte kontakt, de gör vi själva när vi är redo. Skrev samma sak i meddelande till de närmsta kompisarna i mer detalj. Det var det som kändes rätt för oss.