Inlägg från: Ebo88 |Visa alla inlägg
  • Ebo88

Änglamammor, sorgen och ny graviditet

olssonnn skrev 2018-01-06 17:23:27 följande:

Ne, förstår det. Det är bara som jag känner nu, kanske ändrar mig i framtiden. För förlossningen var ju egentligen det finaste jag kunde gå igenom, att jag blev mamma. 

Har redan fått information om att man kommer ha mycket stöd från sjukvården inför och under nästa graviditet. Så det känns ju otroligt bra på det sättet, att man ska få en plan som kommer vara anpassad till våra behov. 

Ne, det är just sånna tankar jag också tkr är jobbiga, "tänk om". Men som det skriver, det ger mig inte tillbaka mitt barn ändå.

Just nu tkr jag att det är jobbigt att inte veta när man kommer få första och andra mensen. Men kroppen mår väl inte så bra psykiskt, så det kommer nog ta ett tag. 

Jag hade avslag i ca 2.5 vecka efter mitt k.snitt den 5/11. Den slutade runt den 17/11. Den 3/12 började jag blöda. Höll på tills den 15/12. Var osäker på om det avslag men nu när jag fick mens i januari (den 4/1) så är jag ganska säker på att det var mens jag hade i december, dock lite längre än vanlig så hoppas den här blir som vanlig.
  • Ebo88
    MiieRO skrev 2018-01-25 23:58:44 följande:

Hej tjejer.

Fick i dag konstaterat att hjärtat slutat slå på vår lilla tös. Ska föda fram henne i morgon och är riktigt rädd. Är i v 33+5.. så känns förjävligt..

Har inte orkat ta det med släkten. Men barnen i familjen och vi sörjer.. har ni något råd till mig???

Åååhh vad fruktansvärt!! Jag beklagar så!!! Vi förlorade vår son i november -17. Jag födde honom i v.24+3 men han dog efter 10 dagar. Jag vet dessvärrre inte om jag kan ge nå bra råd. Ta er tiden till att få ha henne så länge ni kan gör att få vars med henne och säga hejdå. Många som inte tar kort ångrar sig i efterhand så ta smycket kort. Ta allt i er takt. Vår son hade mycket hår men det var inte så långt, annars hade jag tagit en liten hårlock och haft i en berlock.

Det ni ska gå igenom förtjänar inte någon . Igen, beklagar så mycket, ingen förälder ska gå igenom en sådan sak
  • Ebo88
    YourNOTsotypicalmommy skrev 2018-04-27 13:55:21 följande:

Hej, för tre dagar sedan förlorade vi vår älskade son. Han hade bråttom till denna värld och kom redan i v.21. Lämnade oss kort därefter. Saknaden och sorgen är så stor att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Finns det någon grupp för liknande föräldrar som jag kan bli inbjuden till? Jag behöver verkligen få prata med andra som gått igenom liknande för ni är de enda som förstår. Andra människor jämför med tidiga missfall och liknande som gör mig så förtvivlad. Missfall innan v12 är väl fan inte samma sak. Jag födde min son. Höll honom men fick inte ta hem honom. Jag vet inte hur jag ska kunna ta mig vidare efter det här. Det va för övrigt det första barnet för oss.

Beklagar eran sons bortgång <3 Det är det absolut värsta som lan hända en förälder.

Jag födde vår pojke i v.24+3 och efter 10 dagar somnade han in pga infektion. Det finns jättemånga grupper på Facebook att gå med i. Jag var med i några från början men valde att gå ur. Jag blev gravid kort därefter och klarade inte av att tackla allt. Men jag rekommenderar starkt att gå med då man får så fint stöd. Sök Änglamammor / änglabarn. Grupperna är låsta men man får skriva som en liten introduktion så blir man inbjuden sen.

Hoppas ni har fint stöd runt omkring er som finns för er nu när der behövs.

Skänker mina tankar till er och eran änglason <3
Svar på tråden Änglamammor, sorgen och ny graviditet