Jag är apotekare, fråga vad ni vill
Jag jobbar som apotekare på apotek, fråga vad ni vill :)
Jag jobbar som apotekare på apotek, fråga vad ni vill :)
Ska till thailand om 2 veckor och undrar vilket solskydd du rekommenderar till kropp och ansiktet. (Är gravid i vecka 23 när vi åker) ska vara där i 2 veckor.
Undrar även vilket myggmedel du rekommenderar. Har försökt hitta dessa produkter på apotea men de står inget om det är tilllåtet för gravida osv
Är det någon sorts "regel" när man jobbar på apotek att ju längre kön är desto långsammare ska man arbeta?
Nallar du någonsin från opiatmedicinerna? Det skulle jag ha gjort..
Jag läste häromdagen om en kvinna som fick mediciner som gjorde henne dement. Varför reagerade inte ni på apoteket?
Jag har toppen apotekspersonal där jag bor. Min fråga gäller säkerheten på jobbet: hur har ni det med skyddsombud, säkerhet mot tex missbrukare och rånare som kan komma in? Apoteken är ju ett av de få ställen som har kontanter har jag läst så ni blir attraktiva för sån rån. Känner ni er trygga på jobbet? Fungerar säkerheten?
Jag undrar varför ni ALLTID ska envisas att ge en annan medicin än receptet säger. Det är helt okej att ni säger tex att det blir billigare, EN gång. Men jag vet inte hur många gånger jag har fått stå och tjafsa med apotekspersonal om jag inte har gått med på att byta ut. Sist så skulle jag ha smärtstillande. Oooj vad mycket dyrare mitt recept var mot ersättningen! Och det skulle visst ge samma effekt! I själva verket så kostade receptet 20kr mer. Till slut efter diverse munhuggning så frågade jag personalen: Ger ersättningen till mitt recept exakt(!) samma smärtlindring så visst då kan jag ta det. Då tvekade hon och gav sig, jag fick ut mitt recept. Även en släkting (som är jättesjuk) har fått tjafsa, och då hade läkaren skrivit att "Denna medicin får EJ bytas ut!" Vad händer? Jo apotekspersonalen börjar tjafsa. Varför gör ni så, trots att man klart och tydligt inte(!) vill byta ut!?
Ni har blivit såå himla mycket trevligare för ett antal år sen, det var en jättestor skillnad tycker jag! :)
Hörde av en med inblick att ni hade gått igenom nån organisationsförändring eller nåt för lite mer än 5 år sen eller nåt sånt? Är bara så nyfiken på detta, vad va det som hände? :)
Fick ni nån extra utbildning i bemötande eller hur gick det till?
Sedan monopolet avskaffades inom branschen har apotekskedjorna inriktat sig på diverse krams som kosmetika, lyxgodis, sexartiklar och hälsokostvaror till överpris i designade lyxförpackningar. Receptbelagda märkesmediciner har hamnat i skymundan och finns ofta inte i lager längre och receptfria apoteksvaror säljs i vanliga matbutiker. Personalen har blivit ointresserad av att ge kunderna service.
Fråga: Hur tycker trådstartaren att införandet av den fria marknaden och den kvalitétsförsämring detta medfört påverkar apotekaryrkets rykte och status?
Då jag aldrig arbetade inom fältet innan monopolet släpptes är det svårt för mig att göra en rättvis jämförelse, så det låter jag faktiskt någon mer insatt yttra sig i