• KLindqvist

20+ som planerar att skaffa barn

Hej,

Jag är 20 år och planerar att skaffa barn tillsammans med min sambo.

Är det några fler som planerar att bilda familj och som är runt 20 års åldern?

Det hade varit kul att följa varandra och dela upplevelser, tips osv tycker Jag!

Och självklart är alla oavsett ålder välkomna att delta, vi lämnar inte ute någon!

Kram!

• Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn
  • Lyckorus

Hallå! 26 år här (hoppas jag inte klassas som för gammal.. ) med fästman på 28 år som är inne på tredje försöket. Har en rätt kort cykel på 26 dagar så ÄL var 23/12 och BIM 3/1-18. Inga symptom ännu men förväntar mig inte direkt några heller då varken min mormor eller mamma hade det vid sina graviditeter och jag får väldigt få symptom vid PMS också. Jag är väl smått gnällig och irriterad på sambon hela tiden, men det är vanligt såhär mellan ÄL och BIM.

Hur hanterar ni de här dagarna mellan ÄL och BIM? Jag har förstått att jag har det förhållandevis enkelt ändå som har rätt få dagar, förstår inte hur de med 45 dagars cykler överlever. Jag blir galen, framförallt nu under semestern i mellandagarna. Har ju så mycket tid till att googla symptom och blir då först besviken tills jag inser att jag lär nog ändå inte ha några symptom...

• MLhej

hej hoppar in här vilken rolig tråd!

22år o jag o min sambo har försökt sedan i juli då jag slutade med mina cerazette, just nu är jag på bim-1 men vågar inte testa riktigt ännu!! ????

• KLindqvist

Kul att vi blev några stycken! ????

Eerya, som svar på din fråga så har jag ingen koll alls.

Jag har tagit äl stickor i ca 3 mån, den sista månaden tom 2 gånger om dagen och hittade inget... hade inga symtom heller... Vi tog då denna månaden som test utan (enligt app ÄL 13/12) hade BIM igår (27/12) och kunde inte vänta med att testa så efter jobbet gjorde jag ett test och plussade! Jag grät av lycka! ????

Spännande Tildurrr! ????

Nejdå, ingen är "för gammal" Lyckorus, dagarna mellan ÄL och BIM är fruktansvärda, men jag tycker nästan det är ännu värre när mensen väl kommit för då vet man att det inte tog sig och så får man börja om igen ????

Jag har själv haft några missfall, 3 stycken medans jag hade kopparspiral och 2 stycken när vi väl hade börjat försöka (som tur i oturen var så hade det inte gått längre än att "mensen" blev lite sen).

Har ni varit med om missfall? ?

• KLindqvist
    MLhej skrev 2017-12-28 13:48:53 följande:

hej hoppar in här vilken rolig tråd!

22år o jag o min sambo har försökt sedan i juli då jag slutade med mina cerazette, just nu är jag på bim-1 men vågar inte testa riktigt ännu!! ????

Gud va spännande!

Jag håller tummarna för dig! ????
  • Lyckorus
    KLindqvist skrev 2017-12-28 13:50:34 följande:

Kul att vi blev några stycken! ????

Eerya, som svar på din fråga så har jag ingen koll alls.

Jag har tagit äl stickor i ca 3 mån, den sista månaden tom 2 gånger om dagen och hittade inget... hade inga symtom heller... Vi tog då denna månaden som test utan (enligt app ÄL 13/12) hade BIM igår (27/12) och kunde inte vänta med att testa så efter jobbet gjorde jag ett test och plussade! Jag grät av lycka! ????

Spännande Tildurrr! ????

Nejdå, ingen är "för gammal" Lyckorus, dagarna mellan ÄL och BIM är fruktansvärda, men jag tycker nästan det är ännu värre när mensen väl kommit för då vet man att det inte tog sig och så får man börja om igen ????

Jag har själv haft några missfall, 3 stycken medans jag hade kopparspiral och 2 stycken när vi väl hade börjat försöka (som tur i oturen var så hade det inte gått längre än att "mensen" blev lite sen).

Har ni varit med om missfall? ?

Wow, grattis! Stort grattis! Längtar tills jag får samma besked Var din sambo med eller berättade du på något speciellt sätt? Jag har varit så fräck att jag beställt hem boken "Grattis du ska bli pappa" som jag tänkte slå in tillsammans med ett positivt test den dagen det är dags.

Ja, visst är det värre när mensen väl kommer men då släpper jag min besatthet åtminstone. Googlar allt annat än gravidsymptom :-P 

Jag vet inte om jag haft missfall, men misstänker att vårt första försök KAN ha varit det. Mensen var 3 dagar sen och jag hade så fruktansvärt ont i brösten och hade molvärk i nedre delen av magen men hann aldrig ta något test.
  • MLhej
    KLindqvist skrev 2017-12-28 13:51:35 följande:
    Gud va spännande!

Jag håller tummarna för dig! ????
    Tack så mycket!! bara så nervöst när man inte vet om mensen kommer att dyka upp..

Har haft en väldigt konstig och oregelbunden menscykeln nu senaste tiden så har så himla svårt att veta när jag ska testa, första månaderna efter cerazette var den på 28-29 dagar och nu dom två sista har den varit på 35 dagar?! Så denna gång har ju utgått från en 35dagars cykel.. så hur länge bör jag vänta när mensen är som den är? någon som vet eller kan ge mig råd kanske? Känner mig förvirrad haha..
  • Ereya

Woho grattis till plus!!!! Håll tummarna för resten av oss! 

Jag gjorde en kirurgisk abort i mars 2013, vecka 7.
    MF 2014 (med spiral, visste inte om att jag var gravid förrän jag fick värkar och blödde ut klumpar...Vecka 6-8 nåt sånt)

Och nu är vi här! Vi försöker som sagt inte, men jag har inte tagit ppiller sedan maj och vi har hittills undvikit ägglossningen. Men den här gången så prickade vi in den två gånger om så vem vet... kanske satte det sig något!

• Ereya

Woho grattis till plus!!!! Håll tummarna för resten av oss! 

Jag gjorde en kirurgisk abort i mars 2013, vecka 7.
    MF 2014 (med spiral, visste inte om att jag var gravid förrän jag fick värkar och blödde ut klumpar...Vecka 6-8 nåt sånt)

Och nu är vi här! Vi försöker som sagt inte, men jag har inte tagit ppiller sedan maj och vi har hittills undvikit ägglossningen. Men den här gången så prickade vi in den två gånger om så vem vet... kanske satte det sig något!

• Lyckorus

Ja, jag håller tummarna nu. Hoppas det smittar av oss till oss andra. Vill så gärna ha en liten till nästa jul September-bebis vore ju så mysigt!

Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn