Inlägg från: KLindqvist |Visa alla inlägg
  • KLindqvist

20+ som planerar att skaffa barn

Hej,

Jag är 20 år och planerar att skaffa barn tillsammans med min sambo.

Är det några fler som planerar att bilda familj och som är runt 20 års åldern?

Det hade varit kul att följa varandra och dela upplevelser, tips osv tycker Jag!

Och självklart är alla oavsett ålder välkomna att delta, vi lämnar inte ute någon!

Kram!

• Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn
  • KLindqvist

Kul att vi blev några stycken! ????

Eerya, som svar på din fråga så har jag ingen koll alls.

Jag har tagit äl stickor i ca 3 mån, den sista månaden tom 2 gånger om dagen och hittade inget... hade inga symtom heller... Vi tog då denna månaden som test utan (enligt app ÄL 13/12) hade BIM igår (27/12) och kunde inte vänta med att testa så efter jobbet gjorde jag ett test och plussade! Jag grät av lycka! ????

Spännande Tildurrr! ????

Nejdå, ingen är "för gammal" Lyckorus, dagarna mellan ÄL och BIM är fruktansvärda, men jag tycker nästan det är ännu värre när mensen väl kommit för då vet man att det inte tog sig och så får man börja om igen ????

Jag har själv haft några missfall, 3 stycken medans jag hade kopparspiral och 2 stycken när vi väl hade börjat försöka (som tur i oturen var så hade det inte gått längre än att "mensen" blev lite sen).

Har ni varit med om missfall? ?

• KLindqvist
    MLhej skrev 2017-12-28 13:48:53 följande:

hej hoppar in här vilken rolig tråd!

22år o jag o min sambo har försökt sedan i juli då jag slutade med mina cerazette, just nu är jag på bim-1 men vågar inte testa riktigt ännu!! ????

Gud va spännande!

Jag håller tummarna för dig! ????
  • KLindqvist

Tack så jätte mycket! Ska ta fler test när jag kommer hem för att se om det verkligen är sant :D

Jag håller tummar och tår för er allihopa!

Ja, jag berättade faktiskt på en gång, jag hade plan att göra som du, att slå in en "du ska bli pappa" bok eller lägga en bulle i ugnen och ställa luckan uppe för att han skulle se det själv men jag blev så jäkla chockad och glad så jag gick fram, ganska nervös och så det... sen kom tårarna när han studsade upp från soffan och kramade om mig och frågade "skojar Du?!" :D

• KLindqvist

Gott nytt år!!

Hur har det gått för er? Någon som plussat ännu?

Jag håller tummar och tår för er allihopa!

• KLindqvist

Hej,

Har haft fullt upp så jag har inte hunnit vara inne och kolla (kan man skylla på gravid hormoner? )

Gud va kul för er som plussat! Grattis! Så roligt att få en liten september bebis!

Själv är jag i v 6 (5+1), har "mensvärks"kramper, illamående, halsbränna av dess like, humörsvängningar, ömma bröst, förändrat luktsinne, kissar väldigt ofta...

Ja... Vad genomgår man inte för lilla pyret?

Till er som plussat, har ni redan eller när ska ni berätta för andra att ni är gravida?

Jag står i dilemmat att jag måste vänta till v 12... kan knappt vänta så länge!

Jag ska även skriva in mig nästa vecka på MVC, och om ca 3 veckor ska vi göra ett tidigt ultraljud för att se att allt står rätt till :)

Har ni funderat över eller kanske redan bokat in er för inskrivning?

Kram kram och Grattis igen!!!

Och lycka till för er andra, håller alla tummar och tår!

Svar på tråden 20+ som planerar att skaffa barn