Bonusarna har mer sparat
Bara läst TS.
Du kan inte förvänta dig eller kräva att era barn har exakt samma premisser när de faktiskt inte har samma förutsättningar. Speciellt inte som det inte är pappan till barnen som sparat.
När vi fick gemensamma barn var bonus redan i yngre tonåren. Jag då till att starta ett sparande rull mina barn och samtidigt startade jag ett till bonusen - hon har inget sparande hos sin mamma och inte heller hos sin pappa innan. Hon ligger många år efter och självklart blir då hennes sparande mindre än våra gemensamma barns. På våra gemensamma barns sätt även ibland in pengar från MINA far och morföräldrar, samt mina föräldrar. De ger alltid samma peng om de ger direkt i julklapp även till bonus (deras eget val) och detta har gjort att hon tex kunnat köpa dator osv - något hon inte kunnat med pengar från sin mammas sida av familjen.
Vi sparar lika mycket för vi kan göra det rättvist NU - men vi kan inte ändra på vad som varit och kompensera. Inte heller kan vi kompensera att hennes mamma med familj inte väljer att spara.
Livet i en bonusfamilj är inte alltid rättvist men man får göra det rättvist JUST NU. Vilket din man verkat förstå och leva efter..