Inlägg från: Anonym (Olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olika)

Bonusarna har mer sparat

Jag tänker att pappan vill vara rättvis och ge sina barn lika mycket, oberoende av hur mycket de får på sin mammas sida. Självklart blir det olika mycket totalt sett, men det är ju för att två av barnen har annan mamma/morföräldrar. Det påverkar antagligen inte att pappan vill ge alla dina barn samma summa.

• Anonym (Olika)
    Anonym (ts) skrev 2017-12-27 14:00:13 följande:

Men ni tycker inte det blir orättvist när dagen barnen fyller 21 år? (Alla givetvis vid olika år i livet). Men våra barn kommer uppnå sexsiffrigt. Medan hans barn ligger på sjusiffrigt redan nu om jag räknar med vissa aktier de har sparade i sina morföräldrars namn. Då kommer det ju bli tydligt vilka av barnen som får åka snålskjuts på den finansiella biten i livet versus mina barn som får det svårare. 

Ärligt talat är detta bortskämt gnäll. Dina barn kommer att uppnå SEXSIFFRIGT. Alltså minst 100 000? Det är många barn som inte ens få 5-siffrigt! Det är väl en jättebra summa dina barn får. Att deras äldre halvsyskon får mer är ju för att de har en annan familj också. Och som andra sagt, allt i livet är inte rättvist men din mans sparande är väl så rättvist det kan bli.
  • Anonym (Olika)

Tycker det blir nån slags hysteri utan dess like om man känner sig missnöjd med att "bara" kunna ge sina barn 100 000 kr när de blir 21.

Mina föräldrar hade sparat en summa som nästan täckte körkortet. Sen var kontot tomt. När jag flyttade hemifrån för att plugga hade jag ca 7000 kr på kontot som jag sparat efter sommarjobbet. Alla pengar jag har idag har jag jobbat ihop.

Vi sparar också varje månad till vårt barn, och det kommer att bli en rejäl summa till slut. Det känns tryggt för hennes framtid, men är inget hon automatiskt får som en klumpsumma vid viss ålder. Allt med sans och vett, det är bara nyttigt för barn att lära sig att jobba och spara.

Svar på tråden Bonusarna har mer sparat