Anonym (Olivträd) skrev 2017-12-26 20:31:17 följande:
Ja det är inte ens värt det. Patetiskt.
Eller hur här på fl fungerar det så, skillnad på barn och barn, de första barnen är alltid öronmärkta hur man än vrider på det. De är prinsessorna, andra hands familjen är just andra hand. Det är säkert de barnens fel också. Ja du en skvallerbytta för att man pratar med sina barn.. Lågt, patetiskt och mycket löjligt uttalande. Stor suck. Skämskudden på!
Vilken attityd du har! Kan du inte stå ut med att folk här inne inte tycker som du så fråga inte. Det är sant att vi inte vet hela din historia. Vi kan endast kommentera och bedöma situationen efter det du skriver och där tolkar ju flera av oss in en ganska osympatisk sida. Om du nu har en bra och öppen relation med din man då tar jag för givet att du berättat detta för honom och då tycker jag det är konstigt att han inte reagerat. Du återkommer till att det bara är "denna" dotter som är ett problem och då känner ju jag att det andra dottern då passar in i dina normer hur ett barn ska vara.
Men du vill veta hur du ska förhålla dig. Ja öppna ditt hem när hon kommer. Hon är 16 år vilket är en jobbig ålder för många tjejer. Skaffa ett större hus eller låt tjejerna dela rum. Sluta sitta och va slug och komma på orsaker varför hon kommer och acceptera henne oavsett.
Prata med henne, va vänlig, skapa en relation och ge det tid. Det är du som klampat in i hennes liv och inte tvärtom.
Eller gå och prata med en psykolog själv. Jobba med dina känslor.