Inlägg från: Anonym (Dronningen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dronningen)

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

smulpaj01 skrev 2017-12-26 10:50:22 följande:
    Hon mår ju dåligt pga dig men hos sin mamma slipper hon dig så där mår hon såklart bra.

Var sover hon nu när du tagit hennes rum till din unge?
    Vad är det där för jäkla du kommentar?
    Varför skulle inte ts dotter kunna få överta ett oanvänt rum?
    Den där självutnämnda prinsessan använder det ändå inte. Och även om hon hade gjort det någon gång emellanåt så tycker iallafall jag att de barn som bor stadigvarande och enbart i detta hem självklart ska ha rummet.

Varför kallar du ts barn för "din unge"`, gillar du att provocera eller är du bara allmänt elak?
  • Anonym (Dronningen)
    Queennr1 skrev 2017-12-26 11:50:16 följande:

Men vad bra. En chans att jobba på relationen. Hur du ska förhålla dig? Vilken märklig fråga. Du ska såklart vara glad och snäll och försöka göra det så bra som möjligt.

Vad är alternativet tänker du? Fråga om hon kommer enbart pga julklapparna?

Även om det högst troligen var så det låg till.

Man kan inte älska alla, vissa människor går inte ens att tycka om även om man försöker. Då är det bara teatern kvar att ta till. Och upp till hur skicklig skådespelare man är.

Jag förstår ts, har själv haft styvbarn som jag minst sagt ogillade. Minst sagt.
  • Anonym (Dronningen)
    Lirena skrev 2017-12-26 12:13:37 följande:
    De visste säkert precis hur mycket du ogillade dem. Och de är säkert mycket ledsnare än du över att ha behövt ha div i sina liv. Du hade åtminstone chans att välja. Skönt att det slipper dug nu i alla fall.
    Jo, det visste de nog. Kan inte påstå att jag bryr mig faktiskt. De skapade det själva, speciellt den äldsta dottern. En riktig mara var hon. Det lustiga är att nu, tio år senare, har hon skickat en vänfråga till mig på Facebook! Kanske hon har insett hur hon betedde sig?

Det var jag som avslutade relationen till sist, de är ena jävla maror allihop. Jag har fog för det jag skriver men kan dessvärre inte gå in på detaljer.
    Ess skrev 2017-12-26 12:16:49 följande:
    Tycker man inte om dem så bryr man sig knappast om det märks eller inte.

Exakt.
  • Anonym (Dronningen)
    Miss Skywalker skrev 2017-12-26 13:45:17 följande:

Ni som är så säkra på att det är ts som är den elaka styvmodern och synd om dottern. Hur förklarar ni att det funkar utan problem med den andra styvdottern? Så otroligt naivt att tro att det inte finns tonåringar som kan vara riktigt jävliga och som envist vägrar ha med föräldrars nya att göra utan att denna gjort något..

Just så.
    Tonårstjejer är bland det värsta man kan råka ut för om inte kontakten är bra.
    Fy fan alltså vilka minnen jag har..
  • Anonym (Dronningen)
    Anonym (Suck) skrev 2017-12-26 15:43:54 följande:
    Självutnämnda prinsessan? Far din fantasi alltid iväg och stämplar ungdomar med elaka titlar så fort någon berättar om en ungdom som har psykisk ohälsa? Klarar man som vuxen inte av att uppföra sig som folk så ska man inte förvänta sig att barn och ungdomar uppför sig bättre än en själv...
    Var har du läst något om psykisk ohälsa?
    Tycker du det var rätt att kalla ts dotter för "din unge"?
    Tycker du att jag har rätt eller fel i sakfrågan?
  • Anonym (Dronningen)
    fluu skrev 2017-12-26 16:07:05 följande:

Jag tänker att det där var ett utmärkt tillfälle att visa för henne att "se, vi finns här för dig. Alltid oavsett". Inte ett utmärkt tillfälle att snacka skit om henne på familjeliv.

Det har hon högst troligen inte en aning om.
  • Anonym (Dronningen)
    Anonym (mumma) skrev 2017-12-26 17:29:17 följande:
    En inställning om att hon inte ska få tillbaka sitt rum visar på en oengagerad och kärlekslös attityd. Vilket föranleder misstankar om att flickan har rätt i det hon säger om dig/er.
    Men lägg av!
    Rummet är nu ts dotters rum.
    16-åringen får stå sitt kast, punkt slut.
  • Anonym (Dronningen)
    Anonym (Suck) skrev 2017-12-26 17:39:02 följande:
    Bara det att du använder din dotter som skvallerbytta och på så sätt vänder barnen mot varandra säger en hel del. Jag ser dina försök i varje svar till mig där du försöker provocera men du lyckas inte. Din mans dotter mår inte bra och du verkar strunta helt i det. Jag hoppas att din dotter en dag möter en person som uppför sig som du gör och att du då ska se på utan att bry dig. Men det kommer aldrig att hända för du vill din dotter allt det bästa här i livet.
    Oh my lord... så om man pratar med sitt barn så skvallrar man?
    Det är jävligt märkligt hur det hönsas med den bortskämda, missnöjda prinsessan för att i nästa mening kalla ts dotter för skvallerbytta.

Skämmes ta mig fan.

Ts, ignorera dem som hoppar på dig.

• Anonym (Dronningen)
    sextiotalist skrev 2017-12-27 09:49:51 följande:
    Det var väl flickan som exkluderade sig själv.

Ts har berättat i tråden att hon har mer eller mindre slagit knut på sig själv för att få flickan att trivas hos dom, hur mycket tycker ni att en ny ska göra (inräknat att egna barn ska backa) för att göra barnet nöjt.

Det finns primadonnor.

Jag har läst trådar om helsyskon till primadonnor, där syskonen fått backa för att primadonnan ska må bra.
    Man ska definitivt inte låta sina egna barn backa till fördel för ett styvbarn!
    Sina egna barn står en givetvis närmast, blod är tjockare än vatten.

Handlar det dessutom om en prinsessa, eller primadonna som du säger, så ska de egna barnen ännu mindre backa!
    Aldrig att jag skulle offra en millimeter av mina barns utrymme till förmån för en otacksam styvdotter som dessutom är en riktig surpuppa.
  • Anonym (Dronningen)
    Anonym (om) skrev 2017-12-27 10:43:02 följande:
    Men då gäller det även styvbarnets förälder då? Eller är styvbarnet sprunget ur ett ingenting? När pappan skaffar ny familj så kapas banden till de tidigare barnen och styvbarnet reduceras till nåt som katten släpat in. 

Ingen av oss kan ju rimligen veta om TS styvdotter är en primadonna eller vad som ligger bakom den här tragiska familjeutvecklingen. Men vuxna har generellt större ansvar för en relation än vad barn har. Barn har inget eller litet handlingsutrymme i sina liv, även om TS styvdotter nu använt allt sin utrymme och klivit ur styvfamiljen där hon uppenbarligen vantrivs.

Tyvärr gick relationen med pappan i stöpet också men det gör väl inget om avskum till styvbarn förlorar sina familjerelationer?
    Vem har talat om några avskum?

• Anonym (Dronningen)
    Anonym (Olivträd) skrev 2017-12-28 18:24:22 följande:
    VEM har sagt att han förlorat kontakten, du?? Antagligen eftersom du ju vet mer än oss hela tiden
    Ta inte åt dig av alla provokationer.
  • Anonym (Dronningen)
    K grrl skrev 2018-01-03 21:59:26 följande:
    Nja, det är argumentation. Det där som du efterfrågade. Vad mig anbelangar har du redan sjunkit djupt i den där sandlådan, och det är mest bara du som verkar arg. Jag har en kärnfamilj - och till kärnfamiljer räknar jag inte skilsmässofamiljer där det finns olika kullar av barn - som jag är väldigt rädd om. Jag skulle inte vilja utsätta mina barn för en styvförälder, och den här tråden är bara ytterligare en bekräftelse på att jag resonerar rätt.
    K grrl skrev 2018-01-04 05:11:39 följande:
    Jag har ju erfarenheter av styvfamilj, från andra sidan. Och jag läser en trådstartare som styvnackat slår ifrån sig men som med all önskvärd tydlighet låter sin inställning till styvdottern skina igenom, och den är inte vacker. Givetvis kan allt hända, och givetvis är vi inte immuna för någonting, och givetvis kan mitt ex skaffa en ny utan att jag kan göra något åt det.

Utsätta sina barn för en styvförälder frivilligt är det massor av (skilda) föräldrar som gör, TS man till exempel. Du måste blanda ihop det med att utsätta sina barn för en skilsmässa frivilligt.

Först har du kärnfamilj, sedan refererar du till pappan som ditt ex?
    Jag får inte ihop det, är jag för trött eller?
  • Anonym (Dronningen)
    K grrl skrev 2018-01-04 07:47:48 följande:

Jag var otydlig. "och givetvis skulle min man, om han blev mitt ex, kunna..." borde det förstås ha stått.

Ok, ja jag var nog lite trött där i morse!
    smulpaj01 skrev 2018-01-04 08:10:48 följande:
    Tror nog de allra flesta förstod exakt vad du menade, men vill man inte förstå blir det svårt.
    Lika trevlig som vanligt ser jag.
    Tur att "K grrl" var trevlig och rättade till det lilla misstaget iaf.

• Anonym (Dronningen)
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-04 18:48:00 följande:
    Som jag skrev tidigare, du är bara avundsjuk och finner ditt eget liv så ointressant att en främlings liv bakom en skärm blir hela din värld och jätte super spännande. Men som sagt, jag lever livet och verkligheten under tiden, så fortsätter du att söka terapi här på fl, för nån sorts barndoms trauma från nån enligt DIG flat pappa. Det ger visst barndoms trauma har jag förstått, från pappor som inte helt slukar sig i sina barn och ber 4 ggr om dagen vid biologiska mammors fötter. Tydligen nåt dylikt trauma. Är det att terapin är dyr? Eller att du har svårt att ta dig? Det finns ju doktor i app, ett förslag. På nåt vis, gör samhället och dig själv en tjänst sök upp någon att prata med om din barndom, för det är inte vidare sunt eller tjusigt att mobba vuxna människor på forum. Deal with it. Så dealar jag med min skit. Jag är fortfarande kapabel att torka mig, sist jag försökte.

Nu ger jag upp, hysteriskt avundsjuka människor (nej inte bara barn tydligen) är inte min grej att hantera.
    Alltså, jag stod på din sida från början med nu börjar man ju undra... exakt vad menar du att det finns att vara avundsjuk på?
  • Anonym (Dronningen)
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-04 21:38:24 följande:
    Du kan undra på.. Men människor som medvetet letar upp trådar där dom har stort agg för ämnet och letar upp ts minsta fel, precis alla fel, och inget intresse har i vad man faktiskt säger, är inget annat än avundsjuka och det står jag fast vid. Dessa människor har inget annat än hittat fel under hela deras, inte så vänliga, vistelse här. Så helt upp till dig och alla andra vad ni ska undra över och kritisera om. Precis som det är för mig att inte tolerera massa hatande avundsjuka mobbare.
    Avundsjuka på VAD?
    En icke fungerande styvfamilj???
    Det är då rakt inget att avundas.
  • Anonym (Dronningen)
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-05 09:30:32 följande:
    Vi är en fullt fungerande familj minus henne.

Avundsjuka människor gör allt för att få andra att bli lika bittra som dom själva, istället för att faktiskt komma med konstruktiva råd och då blir det bara spott och hat av alltihop ett stort brinnande intresse för att sprida bitterhet. Inte direkt så man blir mindre bitter? En ICKE AVUNDSJUK människa klankar inte ner på andra. Så på nåt sätt är det avundsjuka, men det får ni fortsätta fundera på som ni säger . Alla är ju fruktansvärt snabba med att veta allt om mig, så när korten blir omvända är det inte lika roligt längre. Då helt plötsligt har man attityder. För folk tål inte att det faktiskt finns bra styvmammor som VILL VARA DELAKTIGA de kan inte acceptera det och letar därför ALLA MÖJLIGA PÅHITTADE FEL de kan hitta. Det hör inte hit vad självaste ts säger, de är ute efter fel och DET säger allt om att man är avundsjuka!

Att leta fel på mig betyder att du är avundsjuk och jag har ett mer spännande liv än dig, att du pratar skit bakom min rygg betyder att jag ligger steget före dig. Helt klart.
    Jag börjar också förstå varför hans dotter inte gillar dig.
    JAg stod som sagt på din sida från början, har också levt i styvfamilj och det skulle jag aldrig någonsin utsätta mig för igen.

Så visst, du får gärna tro att jag är avundsjuk. Det är helt ok.
    Jag som inte ens egentligen gillar ungar rent generellt... behöver jag säga mer?

Ha en trevlig helg. Skål
  • Anonym (Dronningen)
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-10 15:02:32 följande:

Helt plötsligt inte kom hem till systerns födelsedag.. Där fick jag bevisat.

Beviset för vad?
  • Anonym (Dronningen)
    Ess skrev 2018-01-10 18:18:24 följande:
    Släpp det och skit i henne. Du behöver inte gratta henne sen när hon fyller år, om du inte vill.
    Vågar nästan slå vad om att det är ts dotter som fyllde år, alltså halvsystern.
    Det är ingen ursäkt på något vis men hade det varit helsystern så gissar jag att hon dykt upp.

Har jag fel ts?
  • Anonym (Dronningen)
    smulpaj01 skrev 2018-01-10 18:26:33 följande:
    Fast helsystern kan hon ju gratta i sitt eget hem så det behöver hon verkligen inte åka till ts för att göra.
    I och för sig sant men systern kan ju vara i ts hem just på födelsedagen.
  • Anonym (Dronningen)
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-10 18:53:16 följande:
    Fel och rätt. Halvsystern, även min dotter.
    Ja, då har hon ju verkligen markerat. Väldigt tråkigt.
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!