Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-05 09:30:32 följande:
Vi är en fullt fungerande familj minus henne.
Avundsjuka människor gör allt för att få andra att bli lika bittra som dom själva, istället för att faktiskt komma med konstruktiva råd och då blir det bara spott och hat av alltihop ett stort brinnande intresse för att sprida bitterhet. Inte direkt så man blir mindre bitter? En ICKE AVUNDSJUK människa klankar inte ner på andra. Så på nåt sätt är det avundsjuka, men det får ni fortsätta fundera på som ni säger . Alla är ju fruktansvärt snabba med att veta allt om mig, så när korten blir omvända är det inte lika roligt längre. Då helt plötsligt har man attityder. För folk tål inte att det faktiskt finns bra styvmammor som VILL VARA DELAKTIGA de kan inte acceptera det och letar därför ALLA MÖJLIGA PÅHITTADE FEL de kan hitta. Det hör inte hit vad självaste ts säger, de är ute efter fel och DET säger allt om att man är avundsjuka!
Att leta fel på mig betyder att du är avundsjuk och jag har ett mer spännande liv än dig, att du pratar skit bakom min rygg betyder att jag ligger steget före dig. Helt klart.
Jag börjar också förstå varför hans dotter inte gillar dig.
JAg stod som sagt på din sida från början, har också levt i styvfamilj och det skulle jag aldrig någonsin utsätta mig för igen.
Så visst, du får gärna tro att jag är avundsjuk. Det är helt ok.
Jag som inte ens egentligen gillar ungar rent generellt... behöver jag säga mer?
Ha en trevlig helg.