• Ess

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

smulpaj01 skrev 2017-12-26 10:50:22 följande:
    Hon mår ju dåligt pga dig men hos sin mamma slipper hon dig så där mår hon såklart bra.

Var sover hon nu när du tagit hennes rum till din unge?
    Antagligen på samma ställe som hon gjorde när rummet stod tomt.............
  • Ess
    Lirena skrev 2017-12-26 12:13:37 följande:
    De visste säkert precis hur mycket du ogillade dem. Och de är säkert mycket ledsnare än du över att ha behövt ha div i sina liv. Du hade åtminstone chans att välja. Skönt att det slipper dug nu i alla fall.
    Tycker man inte om dem så bryr man sig knappast om det märks eller inte.
  • Ess
    Anonym (Värdelöst) skrev 2018-01-02 01:15:03 följande:

Att du ens skriver att ni har exkluderat henne är rent vidrigt!!!!

Min son har det så hos sin pappa och jag får KÄMPA för att de ens ska ha en relation. Hans bonusmamma är hemsk och styr och ställer och han känner sig aldrig välkommen där och därför vill han heller inte vara där.

Du borde jobba på att få dit barnet istället för tvärtom. Ditt sätt att resonera låter riktigt sjukt och kommer sätta spår i både bonusbarnet och dina egna som får agera budbärare. VÄX UPP!!!!

Varför jobba för att barnet ska komma om man inte ens gillar det?
    Då är det bara skönt så länge det håller sig borta.
    Föräldern är ju den som troligen vill träffa sitt barn, och får ta det jobbet.
  • Ess
    K grrl skrev 2018-01-04 17:20:38 följande:
     Fyraåringar är jävligt jobbiga i sin självständighet, liksom när de blir lite äldre och ska frigöra sig ännu mer. Som biologisk förälder har man (som regel) fördragsamhet med det. Min erfarenhet är att styvföräldrar har svårt att hantera sådant, utan säger att precis allt handlar om att barnet är bortskämda snorungar som inte uppfostras hos motstående partner. Och det i sin tur gör att de inte behandlar barnen på ett vettigt sätt.

Säger jag att allt ligger på styvföräldern? Nej, är det jobbigt så är det antagligen det. Säger jag att allt ligger på barnet? Nej, mår barnet dåligt är det antagligen så också. Men ja, jag tycker att TS har en beklaglig inställning till sin partners dotter som antagligen innebär att barnet reagerar, och hon slår dessutom ifrån sig sitt ansvar totalt.

I det här fallet skulle det antagligen behövas samarbetssamtal, mellan pappa och dottern enskilt, liksom mellan dottern och TS. Familjerådgivning är inte bara till för vuxna par.
    Jag tror inte att partnern har svårt att hantera det, utan snarare att banden som gör det möjligt finns inte. Varje gång det blir nåt nytt så tar det på "tycka om" kontot, till slut finns inget kvar att ta av. Egna barn och andras ungar kort och gott.
    Sina egna barn älskar man villkorslöst, till andras är de positiva känslorna villkorade och har väldigt lätt att försvinna.

• Ess
    Anonym (Dronningen) skrev 2018-01-10 15:28:57 följande:
    Beviset för vad?
    Antagligen att hon bara kom på julen för egen vinning och inte för att hon ville ta upp kontakten.
  • Ess
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-10 15:02:32 följande:

Helt plötsligt inte kom hem till systerns födelsedag.. Där fick jag bevisat.

Släpp det och skit i henne. Du behöver inte gratta henne sen när hon fyller år, om du inte vill.
  • Ess
    Anonym (Dronningen) skrev 2018-01-10 18:24:37 följande:
    Vågar nästan slå vad om att det är ts dotter som fyllde år, alltså halvsystern.
    Det är ingen ursäkt på något vis men hade det varit helsystern så gissar jag att hon dykt upp.

Har jag fel ts?
    Troligen, för annars hon säkert firat henne hos mamman.
  • Ess
    Ess skrev 2018-01-10 19:10:19 följande:
    Troligen, för annars hon säkert firat henne hos mamman.
    Ha ha, såg inte att ts redan svarat på det.
  • Ess
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-10 18:55:05 följande:
    Exakt.. Jättetråkigt, men samtidigt gör det mig så arg ????
    Jo det förstår jag, men försök släppa det.
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!