BF September 2018
Vad är era bästa sovställningar? Nu försöker jag sova på sidan mot vänster. Inte alltid skönast men det ska bara bäst för barnet
Vad är era bästa sovställningar? Nu försöker jag sova på sidan mot vänster. Inte alltid skönast men det ska bara bäst för barnet
Jag vägde ju de här kilona innan jag blev gravid och blev gravid väldigt lätt då. (Värre denna gången) och gick väl upp knappt 10 kilo varje graviditet.
Man fick höra många gånger att jag inte skulle satt mig i den situationen. Rabblade alla risker, komplikationer (mest var det sättet man så det på, sen var man väl känslig också)
Värst var rul på första då bm rakt ut i det blå så att om det inte varit så mycket fett i vägen hade man kunnat se lite vettigt. Och så tryckte hon hårdare och hårdare. Vi körde sedan två veckor senare 30 mil för privat ul och inte behövde man trycka för fina bilder och film...
Hu, stackare som mår så kymigt. Jag har bara ett ytterst lätt illamående, knappt ens värt att orda om. Tänk vad märkligt att kroppen gör så mot sig själv...
Hej tjejer. Är i vecka 8 nu och börjar mer o mer frukta för hur ja ska berätta för chefen. Det är många som slutat nyligen och hon anställde mig för att hon såg det som långsiktigt då jag då bara var 22 år och hon trodde väl att jag ville få fart på karriären och att barn skulle komma vid 30års ålder som de flesta andra på avdelningen. Kan föreställa mig hennes min av besvikelse då jag berättar. Hon hamnar i en svår sits då hon inte får anställa folk just nu. Hon har ganska stora planer på mig på allt jag ska lära mig tills sommaren. Tycker det är så jobbigt att gå runt o tänka på det.
Ni som har barn sedan tidigare, när har ni tänkt berätta för dem om nya syskonet?
En liten prick på 7,5-7,7 mm med ett hjärta som slår! =D
Blev en wow upplevelse, det är verkligen på riktigt det här!
Graviditeten kom från höger äggstock, därför jag har ont på höger sida ibland. Hon såg att blödningarna jag haft kommit från slemhinnorna nedanför, min graviditet sitter högst upp i livmodern.
Enligt bim är jag på 6+6idag...enligt ett digitalt gravtest så fick jag 3+ samma dag jag var i 5+0, enligt mm på embryot är jag 6+4. Hur hade ni räknat? Haha
Hej, jag hoppar också in här nu :)
Vi har försökt att skaffa barn i 4 år, och blev accepterade för IVF förra året då man hittat att jag enbart har en äggstock med äggledare. Vi genomförde första IVF försöket i höstas/vintras, som då misslyckades. Vi valde då att vi skulle pausa till i vår med IVF försök nummer två, då vi flyttar till hus nu och jag gärna ville komma i ordning lite innan behandlingen, då jag mådde hemskt under pågående behandling.
Nu under vår paus från IVF har vi då alltså lyckats bli spontant gravida tillsammans på egen hand, vilket är helt fantastiskt! Vi är så lyckliga.
Vi plussade igår, är i v 5(4+4), beräknat BF är 30/9 2018.
Hoppas att ni alla andra mår väl :)
Samma problem här, inatt gick jag upp o gjorde iordning en smörgås då jag mådde illa också, och vips så somna jag när jag la mic i sängen igen, innan hade kag legat där o vridit och vänt på mig i över 1 timme.
Fyller 40år idag. Vet inte hur jag ska orka ordna själv för kalas. Ställer nog in! Är yr o illamående o supertrött med stress o ångest då min 15åriga katt kissat blod i natt o ska till vet kl 13.00. Vissa saker bara måste göras även om man svimmar på vägen! :( Ska ta en lergigan bara för sakens skull även om det inte hjälper. Är redan känslig i vanliga fall o nu med graviditets hormoner blir det inte lättare.
Jag sover också jättedåligt. Vaknar mitt i natten och ligger vaken, sover kortare stunder osv. Jättejobbigt! Är i v 9.