Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

mathildis skrev 2018-01-13 17:05:00 följande:

Ja om jag räknat rätt så är bf 19 september ???? du då?

Ja storebror är ju bra! Frågan är om sonen tar på sig en sån tröja, han är väldigt bestämd med sina kläder ????????

Haha du får muta. Jag har fått Bf 21/9 men tror mer att det är några dagar tidigare då jag hade äl lite tidigare än vanligt.
  • Orkide
    ABbf2018 skrev 2018-01-13 18:47:44 följande:

Ja de känns länge. Nä vi försöker få till första!

Okej, då ha ni fått kämpa länge för era barn. Fan va bra kämpat!

Spännande med första. Det är något speciellt med första barnet. Man hinner med att känna efter med allt under grav och när den lilla kommer <3
  • Orkide
    Natalina1451 skrev 2018-01-13 23:55:44 följande:

Hej!

Hoppar in här om det går bra?

Plussade igår efter ett missfall i november. Är så lycklig men samtidigt sååå rädd också. Tänk om vi får missfall igen

Hoppas på det bästa iaf! Grattis till alla andra som också fått pluss <3

När jag försöker räkna ut bf får jag 2 olika (använder både Natural Cycles appen och en annan som heter flo)

Det ena är 15/9 och det andra 24/9 Så ska boka in ett VUL för o få rätsida på det slänger med en bild på mina test från igår!

Vad har ni som räknat ut bf gått efter? Sista mensens första dag eller vet ni när ni hade ägglossning? Vilket är mest korrekt tro?

Välkommen, vi är flera som är oroliga här så prata ut om det. Jag har fått massor med stöd av alla fina här inne. Jag har fått ett nytt bf datum efter rutinultraljudet tidigare gånger.
  • Orkide
    Imra skrev 2018-01-14 09:30:40 följande:

Måste bara fråga er som ligger ungefär samma i tid. När ringde ni mvc? Är de för tidigt att göra nu direkt v.5 4+3. När tänker ni ringa och skriva in er? :)

Är det första barnet så ring på en gång för då brukar man få ett tidigt samtal. Annars är det inskrivning runt v.10-11 någonstans. Jag är i samma vecka och fick inskrivningssamtal 20/2.
  • Orkide
    Mawie skrev 2018-01-14 10:28:19 följande:

Vet att det är lite olika men när får ni göra ul? jag bor i östergötland och då får man göra i

i v 12-13.känns ju som evigheter dit, har fått tid den 2/3.

Här i Stockholm kan man boka in tidiga ultraljud från v 7 privat.
  • Orkide

Jag har åkt på magsjuka. Någon som vet ifall det är farligt för den lilla i magen? Kan inte äta något. Bara lite vatten till o från.

• Orkide
    Nostalgity skrev 2018-01-17 10:56:30 följande:

Varit och tagit tester på sjukhuset nu. Gravtestet visa väldigt starkt inom en halv minut, så jag fick göra blodprov.... Får svar om 2 timmar om de är lågt eller ligger inom normala värden för denna vecka. Ska tillbaka på fredag och göra det slutgiltiga blodprovet, då får vi hoppas att det fördubblats!

Håller tummarna!!
  • Orkide
    beso skrev 2018-01-17 08:50:33 följande:

Ul idag för kolla om d e ofostrig då dom ej såg foster för 5dgr sen i v7. :( Gravsymptomen har minskat men nyss mådde jag så illa att jag nästan kräktes. Vet man kan ha symptom som vanligt trots ofostrig graviditet..skulle kännas så konstigt o sorgligt. Är inställd på att d e tomt till 95%..men mina 5% av hopp lyser dock starkast tokigt nog o kommer antagligen leda till stor besvikelse o sorg om 1 1/2h! :(

Tänker verkligen på er!! Hoppas allt har gått bra!!
  • Orkide

Jag har mått så dåligt sen i söndags. Åkte på magsjukan. Har bara legat i soffan inflera dagar nu och kunnat dricka lite blåbärssoppa. Vet inte längre vad som vad magsjuka och grav. För alla dofter var hemska, matdoft gick inte alls för sig. Idag har jag yrsel, såå trött och ingen matlust.

• Orkide
    beso skrev 2018-01-17 12:40:34 följande:

Heelt otroligt! D va en bebis där idag med pickande hjärta! :o

5dagar innan sa annan dr att inget foster syntes i v7!!?

Så skumt! Grät lyckotårar där med benen i vädret! ;D Måste dock kolla nu om bf e aug el sept!

Trombyl sattes in för att förhindra blodproppar som tros vara orsaken bakom mina många tidiga mf i v 5-6.

Nytt vul om 2v!! :)

Tack ni som undrat o hållt tummararna! :)

Å vad underbart !! Lycka !!
Svar på tråden BF September 2018