Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

Nostalgity skrev 2018-03-07 14:16:25 följande:

Hej igen! Nu har vi minsann också fått se våran lilla =D

Plutten hade hicka och låg och klia sig vid ena örat såg de ut som. Plutt vände sig mot oss flera ggr och flaxade med ena armen överallt så hon hade svårt att mäta nackspalten, men efter lite ruskande så tog plutt ner armen och hon mätte till 1,6.... Så allt ser jättebra ut!

Hon fick till 12+5 och jag 12+4.... Så vi är överens =)

Här är mina bilder! Högra bilden är rakt framifrån med huvudet och kroppen (magen ner till benen)

Vad kul att det gick bra. Känns graviditeten mer på riktigt nu?

Jag har kub imorgon !!! Nervös
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-03-07 21:17:13 följande:

Jag tror det börjar sjunka in sakta, jag fick ju faktiskt se något som faktisk ser ut som en bebis och som rörde sig! Känns inte som bara en mage längre =)

Vad är det du är nervös för? =/

Att något skulle vara fel. Men det är väl bara vanliga mamma nerver
  • Orkide

Kub idag gick strålande idag. Bebisen sög på tumme, vinkade, sprattlade och somnade.

• Orkide
    Nostalgity skrev 2018-03-09 20:49:15 följande:

Är det bara jag som tycker att min läkare inte är helt funtad?

Han sa att man kan inte ha foglossning i vecka 13 för graviditeten är SÅ liten! Att mitt onda i höfterna och huggen i ljumskarna inte kan bero på foglossning?

Ja det låter konstigt av din läkare. Klart det kan vara foglossning.
  • Orkide
    Mimi93 skrev 2018-03-10 08:07:38 följande:

Är det någon mer än mig som har fruktansvärd huvudvärk?

Haft det i tre dagar nu, kan inte göra plötsliga rörelser och alvedon hjälper inte alls. Någon som vet vad det kan bero på?

Får ringa min bm på måndag om det inte går över

Kan det vara järnbrist?
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-03-10 08:32:05 följande:

Då går vi in i vecka 14 idag, fasiken vad veckorna går fort nu för tiden! 38 dagar kvar till RUL <3 förhoppningsvis får vi då veta könet på mini =)

Hur tänker ni andra ang att ta reda på könet?

Ni som också har barn sen innan... Hur gjorde ni då vs nu?

Vi tänker ta reda på det. Har gjort det med båda innan och för vår del handlar det om att sluta kalla den för ?den? och vi har oftast betmt namn ganska snabbt
  • Orkide

Hej!

Jag skrev mycket här i början sen började jag må så dåligt att jag inte orkade skriva. Har läst och hängt med men var för orkeslös att skriva, all energi gick till jobbet och barnen. Nu har jag kommit in i en bra period.

Grattis till er alla som varit på rutinultraljud och sett era bebisar!

Vi väntar en pojke 21 september Ha åderbrock pp hela högerben så det ser förjäkligt ut och jobbar 100% än så länge :-/

• Orkide
    Sabinac skrev 2018-06-03 21:53:30 följande:

Är det någon utav er som kommer behöva ha plats i bilen för 3 st bilbarnstolar? Vad har ni isåfall för bil?

Jag hoppas på att vi får plats. Vi har volvo v70
  • Orkide
    Sabinac skrev 2018-06-04 20:59:59 följande:

Vad kommer ni ha för typ av modeller av stolar?

Vi kommer ha en framåtvänd, en bakåt och ett babyskydd först. Tills att bebisen byter till bakåtvänt. Då kommer vi ha två bakåtvända och en framåt i minst 2 år framöver. Känns tajt i de flesta bilarna!

Vi har två framåtvända och sen babyskyddet i mitten hoppas sen att bilbarnstolen får plats också i mitten.

Det är lite jobbigt med stolar tycker jag.

Vill helst inte ha någon fram..
  • Orkide
    Hellan skrev 2018-06-05 18:49:59 följande:

Amningskudde?!

Är det någon här som använt sig av en amningskudde och kan säga vad ni tycker, ge råd, tips.

Jag har inte haft det till mina två stora barn uran pallat upp med små kuddar, funkade men jag upplevde det som bengligt vissa gånger och funderar nu på att införskaffa en amningskudde istället.

Alla tips och tankar mottages tacksamt!

Köpte anmingskudde med första barnet som jag nästan aldrig använde. Så det var slöseri med pengar för min del.
Svar på tråden BF September 2018