Inlägg från: Mimipig |Visa alla inlägg
  • Mimipig

BF September 2018

josgos skrev 2018-01-16 12:45:58 följande:

Jag ringde igår och sa att jag vill boka tid för inskrivning på MVC. De var jättegulliga och frågade om jag hade barn innan, men det är ju första och då lät de extra glada. Så de var snälla, inget att behöva vara nervös för! Fick en tid 8 feb och då är jag i v 8.

Diskuterar hemma om jag ska be om VUL då (får i så fall betala 550). Mest för att veta att pyret lever. Känns mer säkert att berätta för folk då. Det är annars RUL i vecka 12 och så långt dit när man ändå vill berätta för vissa. Erfarenheter?

Jag kan inte tänka mig bättre 550 spenderade kronor. Jag tycker att det är helt självklart att betala för den sinnefriden. Men alla gör ju som de vill...
  • Mimipig
    Nostalgity skrev 2018-01-16 13:35:25 följande:

Har pratat med gyn nu. Han vill att jag kommer in imorgon och börjar med ett gravtest. Är det positivt så får jag göra ett blodprov. Och på fredag alt. Måndag ett nytt så får vi se hur det ser ut....

Gravtestet borde ju vara positivt eftersom jag fick 3+ i lördags. Så nu är det bara vänta lite till innan jag får svar. Jag hoppas att jag får göra sista blodprovet på fredag!

Bra plan och bra gyn låter det som! Jag håller tummarna!
  • Mimipig
    theemi skrev 2018-01-16 20:12:32 följande:

Jag minns faktiskt inte exakt, det var 4 år sen. Tror bara att jag ringde och anmälde det till dem efter att jag blivit sjukskriven för det. De krävde inget intyg eller så vad jag minns. Sa ju dock att jag var sjukskriven för det, så då förstod de väl att att jag hade kunnat visa intyg om de ville.

Intressant. Jag hade stora problem med foglossning sist, men det slog mig aldrig att man kunde få support av gravidförsäkringen. Gravidhjärna.
  • Mimipig
    Nostalgity skrev 2018-01-17 10:56:30 följande:

Varit och tagit tester på sjukhuset nu. Gravtestet visa väldigt starkt inom en halv minut, så jag fick göra blodprov.... Får svar om 2 timmar om de är lågt eller ligger inom normala värden för denna vecka. Ska tillbaka på fredag och göra det slutgiltiga blodprovet, då får vi hoppas att det fördubblats!

Jag håller tummarna!!!
  • Mimipig
    beso skrev 2018-01-17 08:50:33 följande:

Ul idag för kolla om d e ofostrig då dom ej såg foster för 5dgr sen i v7. :( Gravsymptomen har minskat men nyss mådde jag så illa att jag nästan kräktes. Vet man kan ha symptom som vanligt trots ofostrig graviditet..skulle kännas så konstigt o sorgligt. Är inställd på att d e tomt till 95%..men mina 5% av hopp lyser dock starkast tokigt nog o kommer antagligen leda till stor besvikelse o sorg om 1 1/2h! :(

Fattar ångesten! Hoppas, hoppas!!!
  • Mimipig
    josgos skrev 2018-01-17 11:22:33 följande:

Håller med! Så jag ringde och bokade ett VUL samma dag som jag har inskrivning. Och helt plötsligt kostade det bara 350. Men synd att det ska vara en ekonomisk fråga att stilla oron i början, det finns nog många som ändå tycker att 550 är väldigt mycket, kostar väl lite olika i olika landsting. 

Jag betalde 6000 kr för nipt i somras. Är det något fel vill jag veta det så snart det bara går. (Och det var det tyvärr, så det blev en avbruten graviditet. Hemskt tråkigt, är bara förnamnet.)
  • Mimipig
    beso skrev 2018-01-17 12:40:34 följande:

Heelt otroligt! D va en bebis där idag med pickande hjärta! :o

5dagar innan sa annan dr att inget foster syntes i v7!!?

Så skumt! Grät lyckotårar där med benen i vädret! ;D Måste dock kolla nu om bf e aug el sept!

Trombyl sattes in för att förhindra blodproppar som tros vara orsaken bakom mina många tidiga mf i v 5-6.

Nytt vul om 2v!! :)

Tack ni som undrat o hållt tummararna! :)

Underbara nyheter!!!
  • Mimipig
    josgos skrev 2018-01-17 13:53:12 följande:

Ja usch, lider med dig. Du har säkert skrivit det men i vilken vecka var du då?

Aborten var i vecka 14/15. Vidrigt, rent ut sagt. Så jag har lite svårt att knyta an nu innan jag vet att jag vågar det den här gången. Vågar inte ta något för givet, fast jag är ju hoppfull ändå, jag vill ju så gärna. Statiskt sett borde det inte hända två ggr... Men resultatet är att jag är en stark förespråkare av fosterdiagnostik. Kosta vad det kosta vill. Ungefär.
  • Mimipig
    Löv1 skrev 2018-01-17 18:25:44 följande:

Alltså, idag har jag tänkt ?nu är jag inte gravid längre? ändå sedan jag vaknade imorse.

Hade ju så extremt tidiga symptom och plussade redan fem dagar innan BIM...

Ska ta ett nytt tidigt gravtest i morgon bitti då det är två dagar innan BIM.

Opererade bort en cysta på vä äggstock 2015 och idag har molverken i tjejmagnet jag haft nu i några dagar snarare gått över som ?slitningar? i äggstocken så som det kändes innan jag opererade bort cystan.

Någon mer än jag här som upplever att gravidsymptomen kommer och går? Eller någon likt jag som oroar ihjäl mig inför tanken på MF eller att något ska gå snett. :/

Min glädje har gått över till oro vilket är jättejobbigt. Tips på att komma över detta?

Kram!

Barnmorskornas mantra är ?leta inte fel där inga finns?. Tänk på att de allra flesta graviditeter inte går åt skogen. Du har oddsen på din sida.
  • Mimipig
    beso skrev 2018-01-17 19:40:01 följande:

Åh fy vilken mardröm du varit med om! :( Beklagar så jätte mkt! Hur gammal va du när d hände o vad var det för kromosomer? Kanske dom inte kan se såklart.. Förlåt om jag frågar för närgånget o förstår om du inte vill/orkar svara. Jag e 40 så det är rätt nervöst med d där..men försöker inte tänka på det så mkt..

Krm

Det var i somras, jag är 37, fyller 38 i mars. Även om det sägs att risken för trisomi ökar med åldern är forskarna inte helt ense om det. Oavsett så är ändå risken bara 1/100, enligt min läkare. Varken jag eller min man bär på något anlag, de kunde se på moderkaksprovet att trisomi uppstod vid celldelningstillfället. Så bara otur. Så egentligen borde man ju inte noja, men det spökar ju ändå. Vi har båda oddsen pågår sida. Må det gå väl! Kram!
Svar på tråden BF September 2018