Lilj3 skrev 2018-01-15 08:53:42 följande:
Oj, beklagar det som hände i somras. :(
Vi har försökt sen i somras så det här blev försök nr 5. Blev gravid direkt men det slutade i missfall. Jag har ganska lång och oregelbunden cykel så det har känts ganska segt, men femte försöket får ju ändå ses som helt normalt. Första blev till på första försöket, oplanerat dessutom, så blev lite bortskämd antar jag.
Med första gjorde vi kub och fick ett bra resultat. Nu har jag dock hört att kub inte längre erbjuds i mitt landsting till de som är under 35 (jag är 33) så nu vette tusan hur vi ska göra. Är ju inte helt gratis att bekosta nipt själv men att gå ända till RUL utan att veta nånting känns inte heller helt bra.
Kram
Med sonen blev jag också gravid direkt, hann knappt få ut p-staven, så var jag gravid, så även om jag förstod redan då att det inte är så lätt alla gånger, så har jag verkligen fått känna av vad barnalängtan innebär den här gången.
Vilket landsting tillhör du? Här i Sthlm erbjuds kub åt alla, men pga vad som hände med oss - skräck-kub - som var falskt alarm, så är inte kub något jag vill göra igen. Jag vill ha hårda fakta. Så sist betalade vi för nipt privat, 6000 kr. Tyvärr blev ju inte utfallet vad vi hoppats på... men pga vad som hände sist får jag nipt gratis nu, eller mkp om jag föredrar det. För mig är det viktigt att ta reda på det som jag kan - men jag respekterar verkligen de som inte alls känner som jag.