BF September 2018
Jag har åkt på magsjuka. Någon som vet ifall det är farligt för den lilla i magen? Kan inte äta något. Bara lite vatten till o från.
![](https://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Jag har åkt på magsjuka. Någon som vet ifall det är farligt för den lilla i magen? Kan inte äta något. Bara lite vatten till o från.
6+1 och ringde MVC idag. Fick tid för inskrivning den 5/2, alltså i vecka 10 (9+0) då
Vecka 7 och kräktes första gången imorse efter illamående någon vecka.. någon mer som kräks tidigt på morgonen? Vaknar jag kl 10 så kräks jag inte.
Hej tjejer! Någon utav er som också är sjukt illamående och kräks på morgnarna? Jag kräks inte varje morgon men kräkts 3 ggr hittills, gick in i vecka 8 idag. Jag har på mig sea band dygnet runt och trodde inte dom hjälpte men när jag tar av mig dom under dusch så kommer illamåendet ordentligt så antar att dom hjälper en del. Sen började jag även med vitamin B6 igår, högst 3 tabletter om dagen och det funkar! Var inte så illamående imorse utan det var hanterbart tills jag fick i mig frukost jag har ändrat i schemat på jobbet så jag jobbar bara kvällar och denna vecka jobbar jag bara 3 kvällar så det är riktigt skönt, inte så skönt för plånboken men ibland får man faktiskt ta det lite lugnt också. Behöver det känner jag!
Nån som har något bra tips på medicin mot illamående?
Jag mår illa heeeela tiden! Måste ha något att äta på hela tiden och det är inte hållbart eftersom jag jobbar med det jag gör.
Spyr en gång varje morgon, någon mer? Och så råkade jag spy upp frukosten imorse också men det var bara för att jag skulle svälja en tablett som hamnade rakt på kräkreflexen och då var det kört. Men jag har turen som knappt är illamående innan jag kräks utan jag går bara upp och känner efter några minuter att jag måste kräkas och sen är det bra under dagen. Men idag är jag ganska seg och trött, säkert för att jag förlorade frukosten :-/
Är lite dött här inne, inte alls som i början.... Även märkt att flera av er som var med i början har hoppat av =/
Hur går det för er med RUL? Någon som haft sitt än? Tog ni reda på kön? Något specifikt ni liksom önskat er?
Jag har mitt på tisdag! Väntar som ett barn på julafton. Vi vill gärna ha en son.
Vad härligt för er alla att ni har friska små bebisar i magen! På vårt RUL i torsdags så visades det en liten pojke som vi blev så glada över. Allting såg bra ut på RUL förutom tarmarna.. tarmarna på vår lilla pojke var vita ungefär som skelettet och det heter ekogena tarmar. Vi blev självfallet väldigt oroliga och fick en tid till läkare igår kl 11. Jag försökte att inte oroa mig då allting annat såg bra ut och googlade självklart massor. På Google kom det fram till att om ett foster har ekogena tarmar så kan det vara större risk för ds men det spelar ingen roll för oss alls. Iallafall, på läkarbesöket så konstaterades det ekogena tarmar och även lite tarmvidgning men enligt läkaren ingenting att oroa sig för. Han själv sa att detta bedöms som normalvariant. Han skulle ringa upp mig idag efter att läkarna hade haft möte och överlagt tillsammans men inget samtal idag så jag tänker att hade det varit jätteallvarligt så hade han kommit ihåg att ringa men förmodligen var det inte så oroligt. Så nu ser vi bara fram emot att träffa vår lilla pojke som sparkar för fullt därinne! <3
Så skönt att det inte verkar vara något som ni behöver oroa er över. Men vilken jobbig väntan det måste varit för er :( kommer dom göra någon uppföljning på hur det utvecklar sig under graviditeten?
Oj, vilken pärs! Det låter som att du är väldigt stark som klarar det bra och inte deppar ihop av oro. Starkt jobbat!
Själv räknar jag ner dagarna till RUL den 30/4. Varför går tiden så långsamt? Jag skulle väldigt gärna känna några sparkar därinne, men ännu ingenting. Jag vet dock att det inte alls är ovanligt, 17+0 idag, men hoppas ändå varje dag:)
hej! vi väntar på vårt första barn September 14 :) nästa vecka kommer vi att veta om det är en pojke eller en tjej!
hur mycket vikt har du fått nu?
förlåt min svenska fortfarande inte så bra, vi pratar bara engelska hemma :)
Tjejer hur mycket har ni gått upp och vad är ni i för vecka? Vad vägde ni innan ni blev gravida?
T
Vet att det är helt inviduellt men undrar ändå lite över hur ni andra ökar i vikt?
Jag har turen att än så länge inte dragit på mig massa vätska så det underlättar ju såklart. Men har bara ökat 1 kg sen bm besök i v 24+1. Idag är jag i v 31+1.
Magen och sf måttet ökar på bra och har mycket större mage denna gång jämfört med mina två tidigare graviditeter.
Ni som är i vecka 35+... Vad har ni för sf-mått?
Jag var hos bm idag och har sen förra gången ökat från 31 till 34... Känns mycket! Kan det vara för att magen sjunkit?