Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BF September 2018

Bf + 4.... Känns hopplöst detta. Var 10år sen jag var gravid såhär länge.

Ger mig faan på att 3an är så lurig att han lär låta sätta igång förlossningen på sjukhus =(

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Sabinac skrev 2018-09-16 15:21:57 följande:

Ni som skriver att tredje barnet är lurigare... på vilket sätt menar ni då? Att förlossningen bara är annorlunda jämfört med två tidigare eller svårare och isåfall hur och varför?

Grattis till er som fått era bebisar! :)

Än så länge är jag på övertid, men det jag menar med lurigare är att sista gravidveckorna har varit fulla med förvärkar och tecken (har jag trott) att de ska vara på g... Som blod, slemmpropp etc.. Meeen, falsk alarm.
  • Nostalgity

Suck... Bf + 7 idag. Har tid hos bm klockan 9... Då ska hon kolla om det hänt något?! Håller tummarna!

Har det hänt något för någon annan?

• Nostalgity
    moder_jord skrev 2018-09-19 08:03:04 följande:

Knappt några tecken på att det är på gång. Bara molvärk i ländryggen och sammandragningar nästan helatiden. Någon enstaka förvärk som är så mild att det knappt märks.

Hade mycket mer förvärkar med första barnet och då trodde jag att letensfasen var i fullgång. Men tappen hade bara utplånats 1 cm och öppnat sig knappa 1 cm när jag var i v 42+0. Trots lång tid av förvärkar och falska larm om att förlossningen startat.

Nu blir det planerat snitt 2 dagar innan bf om inget hänt innan. 6 dagar kvar dit. Helt inställd på att vänta in dessa 6 dagar och att min kropp inte tänkt hitta på något innan det.

Skönt att ha ett slutdatum som inte innebär överburenhet denna gång. Och igångsatt får jag inte bli pga tidigare snitt och försvagad bindväv.

Minns sp väl hur dessa bf + dagar som bara ökar och ökar är sååå tunga att vänta. (Var bara 16 månader sedan jag gick och väntade.) Varenda dag är som en evighet. Hoppas bebis kommer snart för dig, och för alla som går och väntar och längtar här i slutfasen.

Vad skönt att ha ett slutdatum!

Här gick det bra! Jag är öppen 3cm, hon kände bebisens huvud med sitt finger och allting är mjukt. Så hon masserade livmodermunnen och sa åt mig att ta en lång promenad.... Hon sa att det är på g.

Jag hoppas!
  • Nostalgity
    emhu skrev 2018-09-19 09:55:53 följande:

Heja heja! Hoppas det kommer igång under dagen/natten!

Jag har BF idag även om jag räknar med att gå över ett par dagar. Har lite molvärk i ryggen och nedre delen av magen men inget jag kan sätta i samband med några sammandragningar ännu.

Men en fråga till er alla: jag var hos bm i måndags och det var det sista besöket jag har hos henne. Nästa undersökning blir på BF+7 då det görs ett ultraljud på förlossningen för bedömning av igångsättning. Har ni andra som varit hos bm efter BF begärt det själva eller har bm bokat in det för er?

Bm har bokat in det!

Jag var ju idag på bf+7, och det är sista besöket hos henne... Idag hos henne fick jag en tid för igångsättning om en vecka precis kl 08.
  • Nostalgity
    Orkide skrev 2018-09-19 11:57:04 följande:

Vad skönt. Gjorde hon någon undersökning på dig?

Ja, allting är mjukt och moget, tappen är inte bakåtriktad, hon kände bebisens huvud med sitt finger och jag är öppen ca 3cm. Hon masserade området och hoppades det skulle reta igång det!

Hon sa att "lite värkar på det här så kommer det nog gå undan!"

Men jag har bara haft mina vanliga förvärkar sen dess. Kanske man skulle mysa lite med karln ikväll för att stimulera allt ytterligare =D
  • Nostalgity

Jag är också kvar! 3e barnet och är på bf + 10. Nu har han 3 dagar på sig, annars blir han vräkt på onsdag! Barnet innan kom 37+6.. Han ligger i startpossition, jag är mjuk och tappen mogen samt öppen 3-4 cm... Meeen inga tecken på att han vill ut! Bara en del onda förvärkar som känns i höfterna, ljumskarna och ibland ryggen.

Men senast onsdag har vi vår gosse =) bm sa att eftersom jag är så pass mogen så lär de gå fort om jag blir igångsatt. Har inte riktigt förstått att det är SÅ nära nu! Men jag vill ha tillbaka min kropp och längtar SÅ mycket efter att kunna röra på mig...gå promenader, träna och gå ner i vikt! Mina knän börjat ta stryk av detta också... Har gått upp ca 15kg totalt och jag märker att min kropp inte pallar de! Är inte överviktig dock.

• Nostalgity

Bf+12.. Ligger här och funderar om det är på g?

Har ont.. Men det är konstant, inga intervaller?

Ska försöka somna om och se om kroppen luras....

• Nostalgity

07:37 föddes vår son! 51cm och 4232g. Det eskalerade fort... Ambulans in, 30min efter vi kom in var han född.

Vi mår bra och nu ligger jag här med foglossning och sipprar oboy =P

• Nostalgity
    Orkide skrev 2018-09-24 09:45:22 följande:

Grattis till lillkillen! Det var en snabb förlossning!

tack!

Ja det gick fort. Var helt öppen och huvudet stod för farstun när jag kom in till förlossningen. Allt värkarbete gjordes hemma... Ambulansförarna fick näst intill släpa mig till ambulansen, utan skor haha!
Svar på tråden BF September 2018