Inlägg från: Lilj3 |Visa alla inlägg
  • Lilj3

BF September 2018

Isavanna1 skrev 2018-01-19 11:21:24 följande:

Vad jobbar du med? *nyfiken* Jag har ingen aning om hur länge jag kan/får vara i verkstan. Och jag kan ju inte gärna fråga någon utan att berätta varför, haha. Och det vill jag VERKLIGEN inte göra...

Jag är cnc-operatör, du då? Anledningen att jag fick gå hem med graviditetspenning förra gången var främst pga höga ljudnivåer. Är inte lämpligt att vistas längre stunder i miljöer som kräver hörselskydd efter vecka 26 tror jag det var.
  • Lilj3
    Isavanna1 skrev 2018-01-19 12:28:12 följande:

Fast jag undrar om vi kommer upp i dem ljudnivåerna? När jag jobbade som ren svetsare tror jag dem så över 85 decibel under större delen av dagen... aja om eller när det blir aktuellt får jag ta mod till mig och prata med personalchefen.

Då sitter vi lite i samma båt då. Du kan ju kräva att arbetsgivaren gör en ljudmätning om det inte redan finns dokumenterat. Det där med svetsning kan väl vara lite känsligt också, beroende på vad man svetsar i för material och så. Har ni något bra skyddsombud kan du ju ta upp det med h*n också. Jag ska vänta till vecka 12 innan jag säger något tror jag.
  • Lilj3
    Isavanna1 skrev 2018-01-19 12:53:44 följande:

Ja svetsningen är inget bra, men det är inte så mycket som tur är. Men när jag jobbade som svetsare gick jag hem i v17.

Jag vill ju helst vänta till efter kub... men frågan är när det blir gjort... och kan jag dölja det så länge?

Hur känner du för att berätta? Jag vet dem kommer få en flipp här.

Det känns jobbigt att berätta den här gången. Gillar inte alls den chefen vi har och det gör ingen annan på företaget heller. Vi är dessutom redan underbemannade och det är svårt att få tag i bra personal. Förra gången berättade jag redan i vecka 10. Det sägs ju att det ska synas tidigare med andra barnet så får väl se hur länge det går att dölja :P
  • Lilj3
    beso skrev 2018-01-21 08:25:13 följande:

Är det nån mer än jag som känner att graviditeten gör en lite vimsig..tror d beror på att jag är s otroligt trött hela tiden. Skulle göra toast här om dagen o märker att jag plockat fram våffelgärnet istället o sätt i d..sen byter jag o tar brödrosten..tredje försöket o jag lyckades sätta i toastapparaten..! :0 Sen säger jag fel ord flera gånger om dagen..o tappar ord! Vilket min dotter ifrågasätter o tycker e lite kul! Hmm..

Jag har också blivit helt vimsig. Imorse hällde jag t.ex. upp kaffe i yoghurtskålen. Och kaffe som jag vanligtvis älskar smakar inte alls gott längre, men dricker en kopp på morgonen för att slippa huvudvärk resten av dagen. Tappar även bort grejer hela tiden och hittar dem på helt osannolika ställen senare.
  • Lilj3
    Nostalgity skrev 2018-01-24 08:03:56 följande:

Läser många trådar ang kost. Ser bara folk som skriver att dom äter kvarg, müsli, frukt, gröt, maaaassa grönsaker etc. Till frukost och mellis....

Sen kommer jag med mina mackor, loops, mjukost, leverpastej och oboy, typ haha.

Är det nån mer än jag som inte är ett hälsomonster?

Jag äter inga grönsaker och i fruktväg endast äpplen.

Får inte i mig godis pga illamåendet så jag småäter mariekex för att hålla illamåendet borta.

Här har du en till som inte är ett hälsomonster. Kakmonster ligger nog närmare till hands faktiskt. Är ganska bra på att få i mig grönsaker men frukt är jag usel på att få i mig. Är dessutom sugen på exakt allt onyttigt nu och det gör väl inte saken bättre direkt. Undrar hur detta ska sluta, haha.
  • Lilj3
    Tildurrr skrev 2018-01-24 09:11:27 följande:

Är i v 5+1, kommer känsligheten för lukter gå över?? Mitt illamående ihop med alla människors äckliga andedräkter är ingen bra kombo haha! Får panik på nätterna när sambon ligger med ansiktet åt mitt håll, får lägga mig med täcket över huvudet, så jobbigt haha!

Haha undrar detsamma! Är inte speciellt illamående men flippar totalt av äckliga lukter. Min man fick sig en avhyvling inatt när han låg och andades vitlök åt mitt håll. Jag är i vecka 5+3.
  • Lilj3
    Mawie skrev 2018-01-26 19:54:37 följande:

Någon mer som fryser så det gör ont i lederna,

sover med dubbla täcken, har varit så här i tre veckor, känns som det är ngt fel på mig :(

Jag är också väldigt frusen. Värst är det på eftermiddagarna. Går runt med ca 100 lager kläder på mig här hemma men fryser ändå.
  • Lilj3

Idag är jag i vecka 6+1 och det känns som mina symptom har försvunnit helt. Har inte haft många symptom innan förutom lite ömma bröst och minskad aptit, men nu känner jag mig helt som vanligt. Det känns som att alla andra har massa symptom. Borde väl vara glad och tacksam över att jag mår bra, men det är svårt att vara det när jag är så orolig att det ska vara missfall på gång igen. :/

• Lilj3
    Daria111 skrev 2018-01-29 14:14:30 följande:

Jag kände illamående och öma bröst men igår idag känns ingenting :) få vi tänka positiv behöver inte alla ska ha syntom !! Kram

Ja, egentligen vet jag ju att symptom kan komma och gå. Jag mådde oförskämt bra nästan hela graviditeten med mitt första barn. Men jag fick missfall ungefär den här tiden förra graviditeten så det är nog därför jag överanalyserar och känner efter extra mycket. Tur att jag ska jobba ikväll så jag får annat att tänka på :)
  • Lilj3

Nu har jag bokat in ett privat ultraljud nästa vecka eftersom vi ändå ska iväg till Stockholm då. Kommer att vara i vecka 8+5 då ungefär. Jag har så lite symptom att jag inbillar mig att jag inte är gravid men hoppas ändå att få se ett litet hjärta slå då. Visserligen var min första graviditet också ganska symptomfri, men då hade jag inte heller något missfall bakom mig så jag var inte orolig på samma sätt.

Svar på tråden BF September 2018