BF September 2018
Hej! Plussade digitalt idag så hoppar in här jag också. Bf 22/9 enligt egen beräkning. Jag har en son född i februari 2015 så om allt går vägen den här gången ska han bli storebror. (Känns overkligt att tänka den tanken. )
Hej! Plussade digitalt idag så hoppar in här jag också. Bf 22/9 enligt egen beräkning. Jag har en son född i februari 2015 så om allt går vägen den här gången ska han bli storebror. (Känns overkligt att tänka den tanken. )
BF SEPTEMBER 2018
1. Jasminefjellberg 2:a barnet, Mrs Lina 1 barnet
2. LilacAm, 1:a barnet
3. Malin1809, Lisa1986 1:a barnet, Hanna8911 1:a barnet
4. Fhkb (ts) 1a barnet, Alvaaa 2:a barnet, KLindqvist 1:a barnet
5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet, Akinder 1a barnet
6. Magneten1 1a barnet
7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90
8. Erikasöder 1a barnet
9. Millannn 1a barnet
10. Evianna 3e barnet
11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet , Mawie 3:e barnet , Johannana 1a barnet
12. Nicho2018, 1a barnet
13.
14. Nostalgity, 3e barnet
15. Cheerful 1a barnet, ankmamma 1a barnet, Hellan 3:e barnet
16.Boggielo 3e barnet, Annnno 1a barnet
17.
18. Mimipig, 2:a barnet
19. Imra, 1:a barnet
20.
21. Orkidé, 3e barnet, LA87
22. Lilj3, 2:a barnet
23. Elsaida, 6:e barnet , Maggisbulle 1:a barnet
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30
Måste bara fråga er som ligger ungefär samma i tid. När ringde ni mvc? Är de för tidigt att göra nu direkt v.5 4+3. När tänker ni ringa och skriva in er? :)
Måste bara fråga er som ligger ungefär samma i tid. När ringde ni mvc? Är de för tidigt att göra nu direkt v.5 4+3. När tänker ni ringa och skriva in er? :)
Hej hej!
Jag har nyligen plussat för första gången och har så många känslor just nu som snurrar runt i kroppen :P
Jag är överlycklig, nervös och rädd (som de flesta andra antar jag).
Graviditeten är ju fortfarande väldigt ny och jag är livrädd för att förlora embryot. Jag har ingen aning om varför, jag har ingen speciell anledning att oroa mig.
Jag är fullt frisk, blev gravid i stort sätt omedelbart när vi började försöka, har aldrig fått missfall, ung, relativt vältränad och det finns inga fall av missfall inom den närmaste släkten.
Jag tror egentligen att min största oro kommer ifrån dels att jag inte känner av graviditeten direkt... hade det inte varit för att mensen inte dök upp så hade jag aldrig testat mig. Jag är lite känslig för lukter och känner ibland lite spänningar i magen men det kommer och går samt är ungefär allt händer. Detta gör mig sjukt nervös, då folk jag pratat med eller läst om mer eller mindre verkar vara döende från och med Äl. Är dock bara i vecka 5 ännu...
Så, hur gör jag för att släppa stressen/oron och bara njuta av tiden som kommer?
Tack!
Tack och grattis till dig med! :D
Det är den mest orealistiska känslan jag har upplevt i mitt liv, men det vet du säkert :P
Det är skönt att höra att du inte heller kände något direkt i början, och det kan ju faktiskt ändra sig framöver :)
Känns som att livet framöver kommer gå ut på att oroa sig för allt...
Hej! Jag känner igen dig! Jag har en son född mars 2015. Vi har ju hängt i någon gemensam tråd - men nu blev jag osäker på vilken. Vet du på rak arm? Grattis till pluset i alla fall! Kul att se en bekanting...
Ja, så var det! Vad lustigt. Har ni försökt länge med en tvåa eller har allt gått som på räls? Vi har försökt i 15 månader, men jag blev gravid i våras, men det slutade med ett avbrytande i slutet av juli. En sorglig historia, men ett avslutat kapitel. Jag är så glad över att äntligen vara gravid igen, även om jag inte ropar hej. Lite traumafeeling inför provtagningarna runt v 10-13, jag har åkt på att göra mkp båda ggr - första efter ett riktigt dåligt, men missvisande kub (sonen är kärnfrisk och felfri!) och sen en ett nipt i somras som visade på avvikelser, vilket sen mkp bekräftade. Jag har ännu inte beslutat mig för om jag ska göra nipt eller mkp direkt den här ggn. Jag fyller 38 i mars. Hur resonerar du? Kram!
Med sonen blev jag också gravid direkt, hann knappt få ut p-staven, så var jag gravid, så även om jag förstod redan då att det inte är så lätt alla gånger, så har jag verkligen fått känna av vad barnalängtan innebär den här gången.
Vilket landsting tillhör du? Här i Sthlm erbjuds kub åt alla, men pga vad som hände med oss - skräck-kub - som var falskt alarm, så är inte kub något jag vill göra igen. Jag vill ha hårda fakta. Så sist betalade vi för nipt privat, 6000 kr. Tyvärr blev ju inte utfallet vad vi hoppats på... men pga vad som hände sist får jag nipt gratis nu, eller mkp om jag föredrar det. För mig är det viktigt att ta reda på det som jag kan - men jag respekterar verkligen de som inte alls känner som jag.
Ringde mvc idag och fick en tid för inskrivning den 14/2. Fick lite panik efteråt eftersom allt helt plötsligt kändes så verkligt. Någon annan som är törstig hela tiden förresten? Dricker enorma mängder vatten känns det som. Är extremt trött på kvällarna också och jobbar dessutom kväll hela den här veckan. Snark!
Jag är lastbilschaufför. Distribution, vilket gör att jag klättrar i och ur lastbilen upp mot 50 ggr/dag. Sjukt påfrestande för mitt mående just nu =/