Inlägg från: Orkide |Visa alla inlägg
  • Orkide

BF September 2018

Inatt 04.32 föddes vår lilla son i v.39+1. Han vägde 3060g och var 50cm lång. Hade hoppats på att få åka hem idag men icke. Jag fick jättehög feber under förlossningen så jag måste stanna och få antibiotika och så ska de hålla koll på lillkillen. Men sambon fick åka hem till våra två andra barn så nu känner jag mig lite ensam med en nyfödd. Jag är lycklig men trött!!

Jag hejar på er som väntar på förlossning!

• Orkide
    Nostalgity skrev 2018-09-19 10:18:38 följande:

Bm har bokat in det!

Jag var ju idag på bf+7, och det är sista besöket hos henne... Idag hos henne fick jag en tid för igångsättning om en vecka precis kl 08.

Vad skönt. Gjorde hon någon undersökning på dig?
  • Orkide

Hej från bebisbubblan!

Är så himla kär i denna lilla kille. Han är så underbart go. Vi fick åka hem i veckan och anpassar oss hela familjen till att gå från fyra till fem. Jag fick ju infektion pga tidig vattenavgång så ni som misstänker vatten stå på er och be om en ordentlig undersökning. Imorgon tar jag mina sista dubbeldostabletter (antibiotika).

Jag håller tummarna för att ni som går i väntans tider snart får se era små. Och lycka till under förlossningen!!

• Orkide
    Sabinac skrev 2018-09-22 13:10:53 följande:

Imorse kl 5:45 föddes vår dotter. BF hade vi egentligen imorgon.

Ordentligt bråttom hade hon, efter ca 50 minuters värkar så föddes hon hemma i badrummet. Pappan fick ta emot henne och allt gick jätte bra.

Nu är vi på förlossningen, väntar på plats till BB och får tidigast åka hem imorgon iumed hemmaförlossning.

Storasyskonen hann träffa lillasyster hemma och det var en så fin och mysig upplevelse!

Stort grattis! Wow vilken häftig förlossning! Vet inte hur du klarade dig utan smärtlindring
  • Orkide
    Hellan skrev 2018-09-22 14:22:27 följande:

I måndags 39+5 gjorde vår bebis entré!

En "liten" tös visade det sig vara, på 52cm och 4304g. Vilket var lite tungt för tiden så vi fick tillmata var tredje timme i början.

Förlossningen startade med att vattnet gick hemma strax för 00:00, inga sammandragningar utan endast en mycket lätt molande mensvärk, efter kontakt med förlossningen chansade vi på att hinna in med egen bil, då jag inte behövde ligga ned enligt dem (liten var ju inte fixerad) så jag satt som på nålar de 10 milen in, värkarna startade upp när vi rullade ut från gården med ca 3-4 min mellan, dock varierande längd och styrka. Väl inne så tyckte bm att de värkar jag haft hade gjort nytta, den hade sjunkit ned och jag var i aktiv förlossning öppen 4 cm då var väll klockan typ närmare 02:00, sen rasslade det på och 03:50 är hon född under lite tumult. Då hennes hjärtslag droppade ordentligt och att jag var lite värksvag vid krystvärkarna. Så var hon medtagen, väldigt lila och tyst när hon väl var ute. För min del så ville jag tydligen inte sluta blöda så dr tillkallades och jag fick extra dropp och sammandragande samt smärtstillande, som tur var stannade det av då med en hämsk massage av livmodern.

Då hon var tung för tiden, min blödning, kateter och att min blodgrupp kunde ställa till det för henne blev det BB för oss i två dygn med extra kontroller och efter det en natt på vårdhotell innan vi åkte hem i torsdags.

Men nu är på banan igen och mår bra.

Grattis grattis! Väldigt snabb förlossning Skönt att ni mår bättre nu.
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-09-24 03:07:33 följande:

Bf+12.. Ligger här och funderar om det är på g?

Har ont.. Men det är konstant, inga intervaller?

Ska försöka somna om och se om kroppen luras....

Håller tummarna
  • Orkide
    Nostalgity skrev 2018-09-24 09:21:35 följande:

07:37 föddes vår son! 51cm och 4232g. Det eskalerade fort... Ambulans in, 30min efter vi kom in var han född.

Vi mår bra och nu ligger jag här med foglossning och sipprar oboy =P

Grattis till lillkillen! Det var en snabb förlossning!
  • Orkide

Jättegrattis alla som fått bebis!

Å snart dags för er andra, lycka till

• Orkide
    emhu skrev 2018-10-05 09:34:25 följande:

Nu är äntligen vår lilla Felix här efter en okomplicerad igångsättning. Inatt 04:12 valde han att titta ut, 3590 gram tung och 52 cm lång.

Jättegrattis!!! Min pojke blir tre veckor på söndag!! Tiden går fort <3
  • Orkide

Idag blir vår son tre veckor. Tiden går fort tycker jag. Lite svårt att hinna med de stora barnen när bebis ska ammas och ha närhet mm. Angåenge underlivet Jag hade jättejobbigt de två första veckorna. Inga bindor kändes bekväma, torka sig var jobbigt om jag råkade komma åt stygnen. Varje gång jag gör nr 2 så får jag jobbigt med hemorojjder å då behöver jag inte vara hård i magen. Å jag fock ofta ta både alvdeon och ipren för att klara underlivets jobbiga del. Men den här veckan (v3) har det känts bättre. Mindre ont och mindre känsligt. Önskar dock att avslaget var slut och stygnen var borta. Saknar att kunna bada.

Ni som har fler barn, hur tycker ni att det käns med bebis?

Svar på tråden BF September 2018