BF September 2018
Hej tjejer! Bra att du tog upp detta med amningskudde. Har heller inte använt någon med mina två tidigare barn men tänk om jag ska köpa en till detta? Hör gärna också erfarenheter etc!
Över till mitt problem:
Vet inte om det är jag som är överkänslig eller hur jag känner?
Men..... Sambon/fästmannen har en brorsdotter som tar studenten i helgen. Han och hans pappa är bjudna, samt sambons två barn som är 11 och 12... Det är alltså barnens kusin som tar studenten.
Sambon bestämde sig i veckan att han åker dit en stund, han visste inte om han ville/hade tid, innan. Hans pappa proppsar också på att min sambo måste dit för att hålla honom sällskap typ... Då sambons pappa och den andra sonen inte har lika tajt kontakt.
I samma veva skickar sambon sms till sin bror och frågar om jag får följa med? (har träffat brodern 1 gång innan bara)
Inget svar från brodern på ett par dagar... Utan svaret kommer när dom i ett annat ärende pratar i tele.. Svaret blir att brodern frågar om jag VILL följa med? Jag är välkommen.
Vi bestämmer att vi åker dit en sväng.
Ikväll nu får jag och sambon reda på att sambons exfru är bjuden och ska åka dit! HON blev bjuden. Hon åker dit med deras barn. Dom skilde sig för 4-5 år sen.
Jag har inget emot exfrun.... Men känner att jag tänker inte vara 5e hjulet och åka dit när jag inte känner någon förutom sambons pappa, och störa när brodern bjudit in exfrun! Så då kan sambon åka dit och leka lyckliga familjen med exfrun, barnen, pappan och deras släkt.
Påtalade detta till sambon som sa att han inte åker isåfall.
Känner mig ledsen, arg och vill inte se sambon just nu! Fast de inte är hans fel.
Hur hade ni gjort?
Vi har varit tsm i 2 år och är förlovade.