Inlägg från: Cheerful |Visa alla inlägg
  • Cheerful

BF September 2018

Hej, jag hoppar också in i denna gruppen, efter 14 försök fick vi på nyårsafton äntligen vårat plus! Bf 14-15 september, och är i vecka 5 nu, (4+2)..jag blir 23 och sambon 26 och det är bådas första.

2+6 fick jag vad jag upplevde som mensvärk, vi hade inte träffat ägglossningen särskilt bra, så hade noll tankar på att jag kunde vara gravid, men valde nyårsafton (3+1) att ta ett test så jag kunde dricka champagne med gott samvete. Men visst var det två sträck på stickan! Har sedan dess fått ett lätt illamående som ligger nästan hela tiden, sambon behöver bara titta på brösten så skriker jag, trött redan klockan 19, och springer på toa stup i kvarten.. Vet inte hur mycket som är inbillning (som när någon pratar om löss alla börjar klia i hårbotten) och hur mycket som faktiskt är äkta. Men har väldigt mycket tvillingar i släkten, och många har därför haft rätt tidiga symptom.. Jag hoppas att det bara är ett litet riskorn där inne =)

Grattis till er alla, förhoppningsvis blir vi alla intill september!

Försöker med första barnet sedan november-16
  • Cheerful

BF SEPTEMBER 2018

1. Jasminefjellberg 2:a barnet

2.

3. Malin1809, Labolina , Lisa1986 1:a barnet

4. Fhkb (ts) 1a barnet

5. Cocosboll 1a barnet, Josefinnor 1a barnet

6. Magneten1 1a barnet.

7. Schneckan 1a barnet, Wictoria90,

8. Erikasöder 1a barnet

9. Millannn 1a barnet

10. Evianna 3e barnet

11. YourNOTsotypicalmommy 1a barnet ,

Mawie 3:e barnet

12.

13.

14.

15. Cheerful 1a barnet

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

30.

• Cheerful

Försöker komma igenom till min läkare för att beställa tid till inskrivning, bara 20 minuter i kö hittills ;) här är inskrivningen som regel i vecka 6-11, så hoppas jag kan få tid snart! (4+3 idag)

• Cheerful
    LilacAm skrev 2018-01-08 12:38:46 följande:

Jag väntar på att bli uppringd jag för att boka inskrivningstid! Ringde klockan 11:30 och fick tid att bli uppringd 15:30 så de har nog att göra :)  

Jo, men när jag väl kom igenom fick jag tid redan på måndag! Så kommer vara 5+3, till vad jag gissar mest är ett hälsosamtal.
  • Cheerful

Jag berättade för mina chefer och min närmaste kollega igår. Har så ont i huvudet, är trött och två toalett besök på ett möte tyckte närmsta chefen som också är gravid var lite misstänksamt. Jag jobbar inom service industrin så har väldigt varierande tider, en del tunga lyft och så vidare. Kände att de behövde veta varför jag inte är på topp, hjälper till att lyfta kassar osv. Går in i vecka 6 imorgon, men har börjat få illamående som håller i sig hela dagen, och känns som jag ska svimma varje gång jag står upp (perfekt när man normalt inte får sitta på jobbet)

• Cheerful

Jag var på hälsosamtal idag och har formell inskrivning den 31/1! (5+2 nu) och tänker nog beställa ett privat vul till nästa vecka. Vill bara veta att hjärtat slår och att allt är "som det ska" såhär långt!

• Cheerful

Jag har precis fått lite brunt på papperet när jag torkade mig. Vecka 5+3, hoppas verkligen att det inte är något, men har de sista par veckor haft som mensvärk, och de sista kvällarna har den blivit värre i ca en halvtimme men den kom inte igår. Det är en märklig känsla mellan hopp och förtvivlan.. :(

• Cheerful

Hade en blodblandad flytning i tisdags, inget färskt blod och har inte sett något sedan dess (men tror att mina flytningar har varit aningens ivory-färgade snarare än vita) och oron är ständig att något är fel. Jag har fortfarande illamående och växtvärk och brösten ömmar. Funderar starkt på att boka in en privat vul, men är orolig för att man inte kan se något hjärta för att det är för tidigt? Är i vecka 6 (5+5), så borde ju ha börjat slå om allt är som det ska

• Cheerful
    beso skrev 2018-01-18 17:16:18 följande:

Det är inte så säkert tyvärr. Jag trodde jag hade ofostrig då dom i fredags inte ens såg ett foster i v 7(6+5).

5dgr senare igår v8(7+3) sågs foster på 13mm med slående hjärta

Jag vet att det naturligvis inte är en garanti, och har nog inte tid förrän tidigast i nästa vecka, då har jag också gått in i vecka 7. Tänker att alla extra dagar ökar chansen att se något, och naturligtvis att man har tur med vilken barnmorska och hur vana de är vid att göra ultraljud / hur stressiga de är.

Är glad att du fick positiva nyheter vid det andra ultraljudet! <3
  • Cheerful
    Skilla15 skrev 2018-01-22 09:40:08 följande:

Någon som varit med om små blödningar redan vecka 4 5 i era tidiga graviditeter men som trots det gått vägen? Nu efter ett nytt plus, har jag tyvärr idag påbörjat lite rosa röda flytningar. Men det kan kanske vara normalt också. Blödde aldrig i min fungerande graviditet med mitt första barn. Så har ingen erfarenhet av det.

Jag hade som du beskriver en lätt blodig flytning (dock inte färskt i 2 dagar i förra veckan (5+3,5+4) fick höra att små blödningar är rätt normalt, efter 3 dagar med färskt blod bör man kontakta bm men om man har torkat blod eller bara någon enstaka gång och fortfarande har symptomer ska man inte oroa sig. Det är dock otroligt obehagligt! Jag har tänkt ta ett privat vul I vecka 8 för att lugna nerverna lite!
    Nostalgity skrev 2018-01-22 10:05:44 följande:

Jag blödde i 7 dagar i sträck i de veckorna. Hade först rosa på pappret i några dagar sen kom det klarrött blod. .. För att sen fortsätta med rosa. Hade inge ont och fortsatt ömma bröst. Slutade blöda i måndags förra veckan, och sen dess har de bara fortsatt med illamående, yrsel, brösten ömmar mer för varje dag som går, flytningar, vimsig, trötthet.... U name it!

Idag ringer dom om mina blodprov men i onsdags hade jag 12000 i hcg, så det bådar ju gott!

Jag var livrädd och orolig att det var ett till mf.... Jag sa till sambon att varför klarar vi inte av att behålla?! Medan han sa att vi inte ska måla fan på väggen förän något är konstaterat. Jag var HELT inställd på mf då jag aldrig förr blödigt i en fullgången graviditet.

Men nu har det ju vänt och hittills verkar de som vi får behålla det!

Åh så skönt att höra, har hållit tummarna för ett bra resultat ??
Svar på tråden BF September 2018