• Skottkärra

Jag är ful och det är så jäkla deppigt!

Jag har vetat så länge jag kan minnas att jag inte är någon skönhet direkt, men ibland kommer perioder då det känns förjävla jobbigt att vara såhär.. ful.

I en spegel ser jag: Fötter med sneda tår och fula naglar (har sportat en del och fått tjocka naglar som trillar av så och då). Kan inte ha öppna skor.

Kobent.

Det som tydligen kallad ?hip dips?, dvs höfter som liksom går inåt lite och då uppenbarligen är fult.

Brösten ska vi inte ens prata om. Har någon form av ?tubulära? bröst. Googla om ni inte känner till.

Armar som alltid är tjocka oavsett om jag går ner i vikt/tränar utav bara helvete.

Begynnande gamnacke.

Överbett.

Och det jäkla fejset. Hade förstås akne som yngre och har begåvats med ärr.

Den goda utseende-fen gav mig också hängande ögonlock (kallas visst ?hooded eyes? och gör ögonsminking så inihelvete svårt) och hud som åldras i förtid. Folk brukar gissa att jag är tio år äldre än jag är.

Blev skitdeppig över det nu ikväll efter att en som är 15 år äldre tidigare frågade om jag var född samma årtionde som hen. Behövde bara skriva av mig.

• Svar på tråden Jag är ful och det är så jäkla deppigt!
  • Loviggen

Kära du!

Du låter verkligen deppig. Tänk att vi kan vara så självkritiska. Du är inte ensam om att känna sådär. Så lätt att fastna i dessa tankar. Skulle du kunna vända fokus inåt och ta hand om det ledsna istället för att granska ditt yttre? Finns det människor omkring dig som också har fokus på det yttre? Du är bra som du är, sneda tår och allt! Ditt människovärde ligger inte i dina yttre attribut.

Hoppas du snart känner dig bättre!

• Schack73

Vem säger att hip dips är fult och varför lyssnar du på de personerna? Jag var tvungen att googla på det. Har aldrig hört talas om det förut.

• 2016

Men väldigt vackert hår?????

• SofieJ

Nämen! Lovar dig att ingen går runt och tänker på de här sakerna mer än du själv.

I vilket sammanhang känner du dig ful? Har du ett förhållande eller vill du kanske träffa någon? Ibland känns konkurrensen kanske hård, men inte vill man ha någon som bara går på utseendet - oavsett hur man ser ut!

• faren

Men du har kanske ett hjärta av Guld? Skriv ner en lista med alla de bra egenskaper som du Har!

• SofieJ

Och förresten, jag har också hip dips! Klart att jag hellre skulle vilja ha såna där Beyoncé-höfter, men det är faktiskt inte så svårt att klä sig smickrande i alla fall! Oavsett hur man ser ut måste man lite välja kläder efter kroppsbyggnad om man vill se (enligt normen) fin ut. Kolla online efter tips hur du framhäver det du gillar med din kropp och döljer det du ogillar. Ingen är perfekt :)

• faren

Jag skulle vilja säga att alla är vackra på sitt eget sätt! Och sluta förfan med att vara så jävla fåfänga! Har man ett snällt hjärta, men inte ser ut som en toppmodell, an so what? Tänk på de stackars tjejer som försöker att se ut som en barbiedocka? Jag kräks, och tycker bara så jävla synd om dem!

Man är bra som man är, och när man älskar sig själv, kan man älska andra.. Man står upp för den man är! punkt.

• SofieJ

Men man kan inte bara säga till någon med dåligt självförtroende att älska sig själv. Tror du inte att hon väldigt gärna skulle vilja göra det?

Sen kan jag tycka att det är ganska stor skillnad på att "spy för att se ut som Barbie" och att klä sig smickrande för sin figur. Det är väl inget fel på att vilja vara fin? Kläder måste man ha på sig oavsett.

• silhuett
    SofieJ skrev 2017-12-22 08:57:50 följande:

Och förresten, jag har också hip dips! Klart att jag hellre skulle vilja ha såna där Beyoncé-höfter, men det är faktiskt inte så svårt att klä sig smickrande i alla fall! Oavsett hur man ser ut måste man lite välja kläder efter kroppsbyggnad om man vill se (enligt normen) fin ut. Kolla online efter tips hur du framhäver det du gillar med din kropp och döljer det du ogillar. Ingen är perfekt :)

Jag tänker också så.. att det finns kläder, sminkningar och hårstilar som är bättre än andra. Jag kämpar själv med det där, att hitta kläder som smickrar min kropp. Börjar i alla fall få ett litet hum om vad som ser bättre och sämre ut..

När det gäller hår och smink är jag för lat för att hålla på med sånt. Jag vet att jag nog skulle kunna se mycket bättre ut om jag orkade hålla efter en kortare frisyr, och om jag sminkade mina ögonbryn dagligen.

Överväger att göra en kosmetisk tatuering efter om jag har så ljusa och glesa ögonbryn, men det svider i plånboken och jag är så rädd att det ska se för skarpt ut. Men ögonbrynen är en sån sak som ger karaktär åt ansiktet och kan ge mycket om man orkar ta hand om dem.
  • Cansu

Googlade hips dips och jag tycker der är vanligare än runda höfter hae aldrig ens hört att der skulle vara fult? ??

Du tänker för mycket på detaljer ingen märker sånt .

Leta inte fel då hittar man massor.

• faren

Kolla så mycket tips du fick? Och allt gick ut på att du skall ändra stil, smink osv? Nej, inte enligt mig! Vi kan inte alla passa in i normen! Några av os måste bara stå ut med precis som vi är, jag är en av dem. Inte fan springer bröderna efter mig inte, men jag har faktiskt en liten väninna, som är hur snäll som helst!

Svar på tråden Jag är ful och det är så jäkla deppigt!