Inlägg från: Anonym (Så trött på dem!!!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Så trött på dem!!!!!)

Parkeringsbot. Betala för att dom ska visa bevis?

Jag har noll förtroende för P-lisor... Härom veckan så var jag hemma hos min pojkvän, vi skulle bara springa upp snabbt och lämna två saker i hans lägenhet. Försökte betala i appen men den krånglade och eftersom vi bara skulle upp och sedan ner igen så sket jag tillslut i det hela då var klockan 17:28. Parkeringen var TOM förutom min bil. Vi springer upp i lägenheten, dumpar av det vi skulle lämna, tittar ut genom fönstret och ser att en p-lisa står och lappar min bil. Sliter upp fönstret och säger att jag försökt få igång appen men den kärvade och eftersom vi bara skulle lämna saker så var vi inte där ens 10 min. P-lisan säger att hon minnsan har stått där sedan 17:20 och sett mig stå där innan hon kom och nu har hon redan skrivit ut min bot... Jag försöker förklara att jag inte ens varit där när hon kom varpå hon svarar att jag skall bevisa det... sedan garvar hon hoppar in i sin bil och åker sin väg! Jag kommer ner till bilen och klockan visar då 17:34! Jag var arg så jag kokade!!! Så hutlöst! Och så överdrivet tydligt att det var provision hon var ute efter.... Controlla i Göteborg var detta...

Dessutom använder de appen Easy park... Toppen det är ju jättebra att betala med app... förutom att deras app 9 gånger av 10 kärvar... Sen ALLA andra som använder app har att det är billigare att parkera med den än i automaten... Men inte Easypark inte... Nej de lägger på så istället för 3kr timmen så kostar det 5.50 timmen!!!!!!! och vill jag har kvitto mailat till mig så kostar det extra!!!! Hutlöst!!! 

Enda som är värre var ett företag som hade sms-parkering i västra Göteborg... Stod där en halvtimme, skulle gå på 5 kr... får faktura på över 70 kr för faktureringsavgift!! något som det inte står ett ORD om på skylten på parkeringsplatsen!!!!!!!!

Anonym (??) skrev 2017-12-21 16:47:42 följande:
    Tomtmark = kan innebära lapp på 6 min om man ej har betalat på avgiftsytor, så tiden stämmer. Hon kan ha sett er bil lagt in reg nr för att kontrollera smspark o sen låtit kl ticka tills hon sett er ruta (utan biljett).

Man har skyldighet att erlägga avgift eller så riskerar man lapp. Sen kan man ju ifrågasätta hennes bemötande:/

Controlla arbetar inte efter provision.

Det är markägaren som bestämmer hur dom vill att deras parkeringsövervakning ska ske och det minsta man arbetar efter är LKOP därefter kan markägaren önska att man t ex. Lägger ytterligare bevakningstid på t ex. P förbud. P bolaget infriar enbart markägarens önskemål.

Då kunde hon ju förklarat det och inte ljugit och sagt att vi varit där längre!!! Tog mig 2 minuter att gå upp i lägenheten (kl 17:28 när jag försökte starta appen men den bråkade) såg henne då och försökte prata med henne. Kom ner till bilen igen 17:34.. Så hade jag inte pratat med henne så hade det varit 4 min som jag var borta.. Nu blev det istället EXAKT 6 min!! Och hon skrev boten efter 2 minuter!!! Hon kan ha satt timer när fan hon ville men hon var inte på parkeringen när jag kom så hon började lappa mig redan efter 1-2 minuter (om hon körde in samtidigt som jag gick in genom porten).

Märk väl jag kom 17:28. Parkering tom, hon hävdade att hon kommit 17:20 och att jag stått där hela tiden och att hon tittade på bilen hela tiden, hon kan ha varit där då, och åkt igen men hon stod inte där när jag kom. Och då var INTE jag där!!! Hon lappade mig ca 17:30-17:32 stod 17:31 på boten och att jag skulle stått där sedan 17:20 vilket jag INTE gjorde!!!!! När jag sa att jag inte var där 17:20 så sa hon åt mig att jag skulle bevisa det!! Hur fan kan jag bevisa att jag inte var där då?? Och så hennes asgarv medan hon hoppade in i bilen!! Hon visste att hon gjorde fel men om hon inte fick provision på det så var det något annat hon fick ut av att lappa mig i det läget!!!

Så även om det nu är 6 minuter som gäller så gjorde hon fel då hon lappade mig efter 2-3min!!!!! Finns inget försvar och att hon då dessutom var otrevlig var bara pricken över i:et!!!

Anonym (??) skrev 2017-12-22 20:04:40 följande:
    Kära du jag debatterar inte med dig. Jag förklarade bara. Jag var inte själv där så detaljerna varken kan eller orkar jag gå in på.

Alla pda'er startar tiden från det att ett korrekt reg nr är inmatat. Dvs man kan inte starta en tid för att sen mata in reg nr.

De har handskrivna boter just där så vet inte om det är något som skiljer. De där gula har ju tid osv som registrerats automatiskt medan hon skrev manuellt.

I vilket fall som helst så att försvara henne, eller förklara hjälper inte. Jag har berättat för dig hur det var. Men jag har inte för vana att fotografera eller på något annat sätt dokumentera exakt klockslag som jag parkerar så kan inte motbevisa henne. Vilket hon visste, därav hennes hånskratt! 

Om hon nu inte fick provision så undrar jag om hon helt enkelt tände på makten. För jävligt är det iallafall... Jag har aldrig klagat på P-lisor tidigare. Men detta var så totalt över gränsen att jag nu mer misstror dem alla!! De får ju tydligen agera hur de vill...

Svar på tråden Parkeringsbot. Betala för att dom ska visa bevis?