Parkeringsbot. Betala för att dom ska visa bevis?
Jag har noll förtroende för P-lisor... Härom veckan så var jag hemma hos min pojkvän, vi skulle bara springa upp snabbt och lämna två saker i hans lägenhet. Försökte betala i appen men den krånglade och eftersom vi bara skulle upp och sedan ner igen så sket jag tillslut i det hela då var klockan 17:28. Parkeringen var TOM förutom min bil. Vi springer upp i lägenheten, dumpar av det vi skulle lämna, tittar ut genom fönstret och ser att en p-lisa står och lappar min bil. Sliter upp fönstret och säger att jag försökt få igång appen men den kärvade och eftersom vi bara skulle lämna saker så var vi inte där ens 10 min. P-lisan säger att hon minnsan har stått där sedan 17:20 och sett mig stå där innan hon kom och nu har hon redan skrivit ut min bot... Jag försöker förklara att jag inte ens varit där när hon kom varpå hon svarar att jag skall bevisa det... sedan garvar hon hoppar in i sin bil och åker sin väg! Jag kommer ner till bilen och klockan visar då 17:34! Jag var arg så jag kokade!!! Så hutlöst! Och så överdrivet tydligt att det var provision hon var ute efter.... Controlla i Göteborg var detta...
Dessutom använder de appen Easy park... Toppen det är ju jättebra att betala med app... förutom att deras app 9 gånger av 10 kärvar... Sen ALLA andra som använder app har att det är billigare att parkera med den än i automaten... Men inte Easypark inte... Nej de lägger på så istället för 3kr timmen så kostar det 5.50 timmen!!!!!!! och vill jag har kvitto mailat till mig så kostar det extra!!!! Hutlöst!!!
Enda som är värre var ett företag som hade sms-parkering i västra Göteborg... Stod där en halvtimme, skulle gå på 5 kr... får faktura på över 70 kr för faktureringsavgift!! något som det inte står ett ORD om på skylten på parkeringsplatsen!!!!!!!!