Parkeringsbot. Betala för att dom ska visa bevis?
Hade nog blivit så arg på avgiften om 70 kr att jag varit beredd att ta saken till tingsrätten.
Hade nog blivit så arg på avgiften om 70 kr att jag varit beredd att ta saken till tingsrätten.
Visste inte att detta tillvägagångssätt var möjligt av p-bolagen dvs jag överklagar med motivering att jag använt brickan och tänker mig att dom då faktiskt måste motbevisa mitt påstående men istället skriver dom att dom inte godtar min motivering och för att få bevis ska jag betala. Och dessutom vet man att många p-bolag jobbar provisionsbaserat vilket ytterligare borde betyda att dom direkt tar fram bevisen dom har eftersom det finns ekonomiska incitament för att blåsa folk.
Nu är detta så klart inte polisiärt men vilken bra rättsstat vi skulle ha ifall det var omvänd bevisning som gällde för brottslighet. Med en tillagd prislapp ifall polisen själva kan ha bevis för din oskuld.
Nu har jag kollat upp det. Kan man bevisa att man haft en giltig biljett alt. Annat giltigt tillstånd så ts en administrativ avgift ut i samband med makulationen.I dagsläget finns inga bolag som jobbar provisionsbaserat. Bolag anslutna till Svepark FÅR INTE provisionsbaserade löner.
Provisionsbaserade löner och "10 min" regeln är total myt.