maria1992 skrev 2018-01-03 11:44:32 följande:
Fast samtidigt ska du gå efter vad du känner. Förra månaden när jag hade äl (eller plussade på ältest) så hade jag sjuuuk smärta. Denna lite molnvärk och stickningar men rätt lugn smärta.
Detta är första barnet för mig ja.. Jag är bara 23 år Hur är det för dig? Första, andra, tredje? <3
Hade du plus förra månaden när du fick missfall? :/ Samma som mig isf... Så synd..
Kan skriva till dig vad hon skrev;
"Ägglossningstesterna testar LH som gör att ägget släpper. Och LH kan bara släppa iväg ägget när det är moget, och det är FSH som gör ägget moget. Så har du positivt ältest så betyder det att hormonet LH ökat för att kunna släppa iväg ägget och därmed göra en ägglossning. Ja men även om äl är regelbunden så är det ju inte alltid på dagen men definitivt ska ni ha sex nu ju. Jag tycker det är positivt dina test".
KRAM <3
Jo det är sant. Jag hade samma värk/smärta denna månaden som förra. Så vi får bara hoppas helt enkelt.
Åh ja då förstår jag att du tänker och känner som du gör <3 är andra barnet för mig, har en dotter på 18 månader :)<3
Plus på äl-test menar du? Denna månaden kunde jag inte testa korrekt eller vad man ska säga då jag jobbat så himla oregelbundet, och då också druckit en del eller inte hållt mig.. :/ så börjar änna tveka på om jag verkligen haft äl?? :(
Kram<3