• Lottch3n

BIM JANUARI 2018

josgos skrev 2018-01-02 22:11:19 följande:
    Ja usch jag förstår verkligen att det inte var roligt alls. Följde dig i decembertråden också. Det är väl olika om man i efterhand hade velat veta eller inte. Men hoppas att ditt molande och huggande resulterar i ett plus som får stanna denna gång <3
    Även om jag kände på mig att något var fel då testen inte blev starkare så kändes det fruktansvärt när man väl fick det bekräftat :(
    Jo men så är det ju testade man så önskar man att man inte testade och vice versa.

Jag har liksom som dov mensvärk mer eller mindre konstant nu :/ är inte det tidigt?
    Känner du nått?

Tack fina du! <3 Håller tummarna för dig också ska du veta <3
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-03 09:21:33 följande:
    Följde dig också i decembertråden.. fick också missfall förra månaden. Vi kämpar tillsammans denna! <3
    Beklagar verkligen <3
    När har du bim?
    Som du säger, vi kämpar tillsammans <3
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-03 10:44:44 följande:

Tack, det är verkligen tufft men samtidigt så känns de bra att de går i alla fall. <3 

Jag tror den 17-18 någon gång.. Om jag nu ens har haft ägglossning. Jag har haft en stegring men dessvärre inte fullt utslag på testen.

Hur går det för dig denna månad?  Har du haft ägglossning och när har du bim? <3

Ja men precis, det är ju så man får tänka <3

Jag har inte heller fått fullt utslag på testen denna månaden, men kände dock av äl den 28/12. Har bim 12/1 enligt appar och mina beräkningar.
    Så är på äl +6 idag och mår precis som förra månaden vid denna tiden :/ men försöker att inte tänka för mycket <3
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-03 10:53:59 följande:
    Du har inte det heller? Alltså stegringen har funnits där för min del och som jag skrivit tidigare här pratade jag med min svägerska som är barnmorska och hon sa att stegringen är det viktigaste och trodde jag hade haft äl. Så jag hoppas på det! Jag ska till gyn på fredag bara för att säkerställa att allt ser rätt ut.. Jag tror ju det, men har haft en del cystor så vill bara kolla så allt är ok... för att lätta trycket lite. Har du gjort någon gym med ultraljud? Överdriver jag? Haha... 
    känner mig själv som världens klenaste... Man vill ju så gärna... <3

Spännande.. Vi hoppas verkligen denna gången!! Hur mycket ligger ni under dina fertila dagar?
    Fasen nu blev jag orolig ändå.. fick knappt någon stegring heller nämligen :/:( men jag kände den klart och tydligt precis som tidigare.. :/
    Tycker absolut inte att du överdriver. Jag förstår dig. <3 Är det första barnet? <3

Förra månaden blev det bara dagen innan äl, på äl och dagen efter. Denna månaden blev det 25,26,28 (äl enligt känningar) och 29/12... Jag hoppas verkligen att kroppen inte lurade mig med känningar av äl :(
    För er då? :)
  • Lottch3n
    maria1992 skrev 2018-01-03 11:44:32 följande:

Fast samtidigt ska du gå efter vad du känner. Förra månaden när jag hade äl (eller plussade på ältest) så hade jag sjuuuk smärta. Denna lite molnvärk och stickningar men rätt lugn smärta. 

Detta är första barnet för mig ja.. Jag är bara 23 år Hur är det för dig? Första, andra, tredje? <3

Hade du plus förra månaden när du fick missfall? :/ Samma som mig isf... Så synd.. 

Kan skriva till dig vad hon skrev; 

"Ägglossningstesterna testar LH som gör att ägget släpper. Och LH kan bara släppa iväg ägget när det är moget, och det är FSH som gör ägget moget. Så har du positivt ältest så betyder det att hormonet LH ökat för att kunna släppa iväg ägget och därmed göra en ägglossning. Ja men även om äl är regelbunden så är det ju inte alltid på dagen men definitivt ska ni ha sex nu ju. Jag tycker det är positivt dina test".

KRAM <3

Jo det är sant. Jag hade samma värk/smärta denna månaden som förra. Så vi får bara hoppas helt enkelt.

Åh ja då förstår jag att du tänker och känner som du gör <3 är andra barnet för mig, har en dotter på 18 månader :)<3

Plus på äl-test menar du? Denna månaden kunde jag inte testa korrekt eller vad man ska säga då jag jobbat så himla oregelbundet, och då också druckit en del eller inte hållt mig.. :/ så börjar änna tveka på om jag verkligen haft äl?? :(

Kram<3
  • Lottch3n
    josgos skrev 2018-01-03 12:22:20 följande:
    Tycker det verkar så häftigt med er som kan känna er kropp så väl! Kan man till och med känna när ägget fäster? Erfarenhet av hur det känns? Det borde ju bli i dagarna i så fall för oss med BIM 12/1.
    Äl känner jag av, och har alltid gjort, dock mer nu efter dottern föddes.
    Innan henne så hade jag hemsk mensvärk och kände inte äl på samma sätt, nu är det precis tvärtom. ;/
    Har också hört att vissa kan känna av när ägget fäster, dock inget jag själv är säker på. Läst på vissa sidor att ägget kan fästa så tidigt som 3 dagar efter äl.. :/ men vanligast är ju 5-10 dagar va?
  • Lottch3n
    josgos skrev 2018-01-03 12:31:24 följande:
    Minns inte i detalj: är december första gången du blivit gravid? Ja det är så jag också har nu: dov mensvärk/molvärk. Som jag då hoppas inte är nån mensvärk. :) Ja det känns lite för tidigt att få mensvärk 9 dagar innan mens så jag vill tro att det är något betydligt roligare! Tack! <3
    Jag har en dotter på 18månader.
    Nä eller hur, jag hoppas det samma för oss båda :)<3
    Jag brukar aldrig få mensvärk såhär långt innan mens utan snarare första mensdagen. :)
  • Lottch3n

Asså detta luktsinnet jag har nu är verkligen inte att leka med. Och så jobbar man på sjukhus med alla möjliga dofter *urk*

• Lottch3n
    Liiiinda90 skrev 2018-01-03 21:18:17 följande:

Hur ska man få dagarna att gå fortare :D haha

Hur många är vi som har bim 12/1?

När har ni tänkte testa?

Ja jag undrar detsamma, haha. Går ju Såå långsamt!

Har också bim 12/1, hade väl egentligen tänkt vänta till 13-14/1 eller nått sånt.
    Vi åker utomlands 16/1 och hade ju gärna velat veta innan dess.
    Men med tanke på förra månaden och det tidiga missfallet så vill jag inte testa för tidigt.

Hur tänker du?
  • Lottch3n
    Liiiinda90 skrev 2018-01-04 00:00:29 följande:
    Ja det förstår jag att du vill veta innan resan . Annars kanske det blit svårt att njuta av resan haha.

Vad roligt att vi är så många som har bim 12/1. Hur många är vi 5-6 st?

Har tänkt försöka vänta tills 12/1 men blir nog svårt om jag känner mig själv :)
    Nja det blir nog svårare att koppla av iaf. ;) Men jag ska försöka hålla mig till efter bim, men det har jag aldrig kunnat innan så.
    Dock har jag inga test hemma denna gången, så får se hur länge jag håller mig från att köpa hem. Haha

Ja riktigt kul att följa varandra såhär :) Tror också vi är en 5-6st :)

Tycker dagarna går så himla långsamt nu.
Svar på tråden BIM JANUARI 2018