• stragge

BIM JANUARI 2018

Adalgisa skrev 2017-12-29 19:47:40 följande:

Om du testade positivt den 26 så tar det mellan 24-48h innan ägget släpper. Ligg på :)

Tro mig det liggs på :?D men helt normalt att en ägglossning känns så många dagar ? Har haft många cystor innan så börjar bli orolig att det är de istället som känns istället..
  • stragge
    Annso123 skrev 2017-12-30 08:54:16 följande:

Vad tror ni om det här? BIM -2. Svagt, men visst är det två streck?!!

Jag ser :D
  • stragge
    kiwibear skrev 2018-01-03 14:22:56 följande:

Alltså det här med att man aldrig går på toaletten utan att stirra på pappret och analysera sina flytningar. Gick på toa nyss och möttes av ljusrosa flytning utan klumpar eller något och min första tanke var typ: "men shit, kan man bildgoogla det här?!" 

ÄL +5 så får hoppas på att den rosa lilla flaggan betyder att ägget gått i mål och inget annat. 

Jag behöver en hobby. Eller fem. Vad som helst som får mig att bli lite mindre manisk. Jösses.

Haha känner så igen mig i det du skriver :?D att vara student och sitta hemma ensam hela dagarna gör inte saken bättre..
  • stragge
    Lottch3n skrev 2018-01-04 20:18:47 följande:

Jag fick riktigt ont i nedre delen av magen nu, mer på vänster sida.. och är ihållande nu mer än innan. Tidigare har det bara varit dovt, men nu är det som riktigt mensvärk :/ brukar aldrig får mensvärk såhär långt innan mens :/

Känner precis som du ! Haft sån smärta sedan äl :(
  • stragge
    Lottch3n skrev 2018-01-04 20:25:32 följande:

Som riktig mensvärk?

När har du bim?

För mig kom denna värk nu, innan har den varit dov och knappt märkbar. :/

Brukar känna såhär precis innan jag ska få mens eller när jag har en cysta. Har haft många cystor tidigare så det kan vara det (hoppas inte). Har bim runt den 10e. Du då ? Hoppas på att det är en liten som växer där inne och vill ha mer plats :)
  • stragge
    Strawberrybrud skrev 2018-01-04 20:36:22 följande:

Grattis till alla som plussat!<3

Själv ligger jag här med ?mensvärk? fast under/efter äl..

Fick MF 13 dec och beräknad ha haft äl 31/12.

Har haft mensvärk sen 28/12? En vecka nu...

antar äl kan vara fördröjd eller så har jag bara värk nu efter äl helt enektlt.

Någon som vart med om samma tidigare?

Hade äl 27/12 och haft ont sedan dess, svider/hugger/molande känsla konstant. Vet inte vad det kan bero på, undrar lite samma sak :)
  • stragge
    Loouiiisee skrev 2018-01-05 20:28:26 följande:
    Hoppar in här efter att ha följt denna tråd några dagar För nu känner vi oss redo efter 6 år tillsammans att försöka bli gravida Kan tillägga att jag hade p-stav insatt till april 2017. 
    Min senaste mens var iallafall 9 - 15/12. Men min mens har gjort lite som den vill och varit oregelbunden mer eller mindre jämt. När den varit som jämnast har jag legat runt 30 dagar. Jag beställde hem ägglossningstest nu i slutet av december då jag tänkte att tar det sig inte denna gång, så börjar jag testa under nästa menscykel så jag kanske får någon kläm på det hela.
    Ingen mens har dykt upp än och jag är på dag 28 sen senaste mens. Men jag kunde inte låta bli så jag testade med ett ägglossningstest idag ändå. Tog det runt 16-tiden. Är det typ på väg att bli positivt? Visade en kompis och hon trodde det. Men isåfall ska jag inte ha mens i mellan eller har jag ägglossning så här sent? Eller vad händer. Kanske någon förstår sig bättre på detta än jag 

Har sett att många skriver att det kan bero på att mensen är på gång eller graviditet också :)
  • stragge
    Airmos skrev 2018-01-10 13:10:29 följande:

Ska vi göra en BIM lista och  lista där vi sammanställer allas datum, så vi kan få en överblick?

Jag hade ÄL 27/12, så BIM borde vara imorgon 11/1. Har precis slutat med p-piller så vet inte hur min cykel ser ut riktigt.
  • stragge

Om man tar RFSU testa tidigt på bim borde det väl visa plus om man är gravid? Eller kan man ändå behöva vänta några extradagar? Mitt var negativt igår på bim men fortfarande ingen mens i sikte !

• stragge
    Woohooo skrev 2018-01-12 13:21:16 följande:

Någon skrev tidigare att 90% får plus på bim, men för 10% dröjer det alltså. Ta ett nytt test om ett par dagar! :)

Tänkte att ett testa tidigt test borde visa vid bim men får väl försöka vänta o se om det kommer nån mens eller ta ett nytt test :)
  • stragge
    Airmos skrev 2018-01-13 15:39:54 följande:

Hej, hur har det gått för dig? :)

Fortfarande ingen mens, ömma bröstvårtor och nån mensvärk-liknande känsla i magen, höll på att kräkas igår när jag skulle steka köttfärs så lite luktkänslig med :p

Har inte vågat mig på att testa än, kanske gör det imorgon ;) blir så ledsen när det är tolblankt.
  • stragge
    Laes90 skrev 2018-01-18 14:37:56 följande:

Testade idag med tidigt test. Detta blev resultatet. BIM 19-21/1.

Vad tolkar ni det som?

Om det bara ska vara ett streck o inte ett plus så ser jag :D
  • stragge

Nu har NC hittat min ägglossning, tyvärr hade vi bara sex 2 dagar innan och 2 dagar efter utsatt ÄL men hoppas hoppas ! Kände inte alls av den som jag brukar göra vilket va lurigt. Ny bim den 28/1 om den kommer denna gång, så struligt efter pillerstop, så håller mig kvar här inne en stund till :)

• stragge
    MariaS02 skrev 2018-01-22 17:53:52 följande:

Hej!!

Idag har jag haft som rättså intensiv krampkänsla i solar plexus, riktigt obehagligt!! Första gången nu i eftermiddag höll det i 45 min och släppte lite i 30 min. Sen kom det tillbaka men mycket svagare så det är inte så obehagligt nu, hänger i än. Har aldrig haft så tidigare men har inte hört talas om det som graviditetstecken. Kanske man är så spänd inför BIM att det orsakar krampen tänkte jag...

I övrigt har jag ömma bröst och svagt illamående, molvärk har jag haft till idag då det gått över. Jag inbillar mig definitivt inte det som jag känner fysiskt men ändå säger känslan att mensen kommer komma.

Jag får ont där och blir illamående när jag är stressad :/ magkatarr !
Svar på tråden BIM JANUARI 2018