• stragge

BIM JANUARI 2018

hallonnpaj skrev 2017-12-18 15:47:51 följande:

Hej! Hakar gärna på här:)

Jag vet inte riktigt hur min cykel ser ut då jag nyligen slutat med ppiller efter 8 års bruk. Testade skriva in i en app att jag hade "normal" cykel vilket hade inneburit ägglossning på tisdag. dock hade jag ont redan i fredags i magen och vid sex. även i lördags. Vet inte om det var själva ägglossningen eller bara något som kom före den. Har BIM enligt app den 3/1. hoppas det här tar sig :)  hade sex i fredags, lördags och söndags. Dock är jag ifrån sambon nu och en vecka framöver. hoppas det tar sig ändå :)

Åh vad roligt ! Är i samma sits som du, slutade för en vecka sedan med mina p-piller och har bim enligt app den 3/1 jag också. Min sambo åker iväg över jul.. Nu håller vi tummarna ! :D
  • stragge
    hallonnpaj skrev 2017-12-20 23:21:55 följande:

Spännande! när skiljdes ni åt? har du äl redan när du slutade med ppiller en vecka sedan? eller är det typ nästa vecka?  eller hur ser din cykel ut? :)

Jag tror jag hade min äl helgen som var. så detta är spännande.. :D

Han åker iväg idag och kommer hem igen på juldagen så hoppas inte min ägglossning är nu medans han är borta :p Enligt app så hade jag ägglossning igår men inte enligt äl test. Min cykel vet jag inte riktigt då jag slutade med minipiller och har inte haft regelbunden mens på 3 år ca :) men hoppas att det kommer igång snabbt :D

Åh spännande ja ! När är det du kan börja testa ? Är helt ny i denna djungeln :)
  • stragge
    hallonnpaj skrev 2017-12-20 23:21:55 följande:

Spännande! när skiljdes ni åt? har du äl redan när du slutade med ppiller en vecka sedan? eller är det typ nästa vecka?  eller hur ser din cykel ut? :)

Jag tror jag hade min äl helgen som var. så detta är spännande.. :D

Han var borta torsdag till måndag vilket passade bra då det ser ut som min ägglossning är påväg nu :D Min cykel är kaos, har haft ?mens? varannan vecka i ett år ungefär så jag vet inte hur den kommer se ut nu utan. Har mått så fruktansvärt dåligt sedan jag slutade med mina minipiller, yr och illamående dagligen men har läst att det kan va vanligt.. mådde inte alls dåligt när jag började så märkligt att det kommer nu.. ja verkligen håller tummarna för dig när ska du testa? :D

Första gången jag provar ägglossningstest men visst är ÄL på gång? :D så får se till att mysa ordentligt nu i dagarna ;)
  • stragge
    Liiiinda90 skrev 2017-12-28 14:03:42 följande:

Hej igen :)

Blir ägglossningstesten svagare på själva ägglossningsdagen ? :)

Undrar detsamma, jag har fått ett starkt streck men nu är det svagt igen så förvirrande ! :(
  • stragge

Såhär har mina ägglossningstest sett ut vet inte om jag har haft någon ägglossning än, slutade med mina minipiller och försöker leta rätt på när jag har ägglossning. Trodde att det var pågång den 26/12 men var svagt på kvällen igen.. någon hjälpsam människa? :D

• stragge
    Liiiinda90 skrev 2017-12-28 15:54:08 följande:

Ser ju ut som att det borde vara positivt den 26/ iaf :) när är bim för dig ?

Åh tror du det? :D hoppas ! Har inte haft någon vanlig blödning sedan jag slutade med minipiller men enligt app är bim 11/1, om jag får normal cykel direkt :)
  • stragge
    Liiiinda90 skrev 2017-12-28 18:10:03 följande:

Okej, vi får hålla tummarna . Jag hst enligt app bim 12/1 :)

Då ligger vi ju ganska lika :D är det första försöket ? ägglossningstesten är så förvirrande så jag blir tokig, skönt att få någon annans ögon på dom också ibland då det känns som jag stirrat mig blind ;)
  • stragge
    Liiiinda90 skrev 2017-12-28 19:06:05 följande:

Ja det gör vi :D ja första försöket här. Första försökert för er också? Har en barn sedan innan som blir 5 i början av nästa år .

Ja det är första gången någonsin jag testar ägglossningstest :)

Kul, hoppas vi kan följas åt och få ett pluss :D Första försöket och väntar ivrigt på att få första barnet :) Tar examen i januari så har längtat efter detta sedan kag började studera i stort sätt ! Haha.
  • stragge
    Malinnn91 skrev 2017-12-29 12:31:34 följande:

Hoppar också in i tråden ?Har använt mig av ÄL test denna månad och nu i veckan sen i söndags har det visat positivt, även så idag. Men så kom mensen idag.. kan testen alltså visa sig positiva strax innan mens och under mens då? Någon som vet?

Har läst något om att det kan visa positivt om mensen är på gång tyvärr :/
  • stragge

Åh tjejer help ! Testade positivt äl test den 26/12 har sedan 25e haft som kramper i magen som inte vill slutar sticker och hugger men ger sig aldrig. Magen är kaos och svullen till tusen. Så länge sedan jag hade ägglossning men vill inte minnas att det höll i sig så lång tid ? :(

Svar på tråden BIM JANUARI 2018