• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • marran87
    anli00 skrev 2017-12-23 20:27:44 följande:

Ja d lär nog inte dröja alltför länge förrän vi iallafall berättarförmåga närmsta familjen....vi har ett missfall bakom oss plus att sonen tog väldigt lång tid på sig innan han blev till o nu har vi kört utan skydd i nästan 2 år. Men såklart måste man tänka på att d faktiskt är en bebis i slutändan som kommer!

Här Kör vi alltid vita jular och nyår så det känns ändå väldigt lugnt tycker jag (som tur är). Men d skulle väl va att jag äter konstant för o hålla illamåendet i schack som är lite misstänksamt.

Sen igår sa min mamma att hon hade en känsla av att vi snart skulle komma o säga att vi ska ha barn så hon kanske känner på sig det också *hahaha*

Vilken resa ni gjort och gör! Jag hoppas verkligen ärtan vill stanna nu och göra er familj en smula större :)

Julen är inga konstigheter egentligen. Men nyår är fest, hemma hos oss med några kompisar - kommer bli knepigt.. haha :)

Haha mammor är verkligen inte så dumma! Hur kunde du hålla dig?! :)
  • emizz
    Nela skrev 2017-12-23 19:47:30 följande:

Vad kul! Vart bor du?

Utanför Helsingborg :)
    Ehliaz-09 Alice-11
  • Jmlwc
    Jansson4 skrev 2017-12-23 22:41:05 följande:

Fick missfall :(

Nej Jag beklagar verkligen :( skickar en styrkekram
  • Sissij79

Hej!

Jag vill gärna hänga på här oxå!

Väntar mitt 5:e barn, har BF enligt sista mens 30/7 men inget av barnen har kommit innan BF så jag är helt säker på att denna oxå blir en augustibäbis. Är i V 9 nu och tiden sniglar sig fram tills v 12, har mått illa som tusan men tycker de senaste dagarna att det har blivit lite bättre, och då blir man ju nojig för det såklart... Tanken var inte fler barn i detta huset men så plötsligt blev vi sugna på en liten till!!

• anli00
    marran87 skrev 2017-12-23 21:02:24 följande:

Vilken resa ni gjort och gör! Jag hoppas verkligen ärtan vill stanna nu och göra er familj en smula större :)

Julen är inga konstigheter egentligen. Men nyår är fest, hemma hos oss med några kompisar - kommer bli knepigt.. haha :)

Haha mammor är verkligen inte så dumma! Hur kunde du hålla dig?! :)

Ja, undrar jag också...men sambon visste inget då så va nog därför d gick plus att jag fortfarande inte kan in riktigt att d faktiskt är sant *haha*

Tack för dom fina orden, d hoppas jag också att den gör! När ska ni berätta för storasyster förresten?
  • 3hjärtan
    Jansson4 skrev 2017-12-23 22:41:05 följande:

Fick missfall :(

Beklagar. Önskar lycka till med nya försök
  • emizz
    apelsin skrev 2017-12-23 17:26:36 följande:

Hej! här hoppar jag in! har pussat för ca 1.5 veckor sedan. detta blir andra barnet om det går hela vägen. har en dotter på 2.5 ???? med henne kände jag knappt något illamående men denna gång har jag varit sängliggandes varje dag! får inte behålla något!???? någon annan som varit med om detta? är ju värre än magsjuka! någon som har tips på vad man kan äta/göra för att må bättre? just nu vet jag inte ens om jag orkar vara med under julfirandet imorgon då kroppen är helt orkeslös????

Stort grattis till plusset!!! Hoppas du slipper det där illamåendet snart! Fy bubblan lider med dig
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    apelsin skrev 2017-12-23 17:26:36 följande:

Hej! här hoppar jag in! har pussat för ca 1.5 veckor sedan. detta blir andra barnet om det går hela vägen. har en dotter på 2.5 ???? med henne kände jag knappt något illamående men denna gång har jag varit sängliggandes varje dag! får inte behålla något!???? någon annan som varit med om detta? är ju värre än magsjuka! någon som har tips på vad man kan äta/göra för att må bättre? just nu vet jag inte ens om jag orkar vara med under julfirandet imorgon då kroppen är helt orkeslös????

Stort grattis till plusset!!! Hoppas du slipper det där illamåendet snart! Fy bubblan lider med dig
    Ehliaz-09 Alice-11
  • emizz
    Sissij79 skrev 2017-12-24 00:24:49 följande:

Hej!

Jag vill gärna hänga på här oxå!

Väntar mitt 5:e barn, har BF enligt sista mens 30/7 men inget av barnen har kommit innan BF så jag är helt säker på att denna oxå blir en augustibäbis. Är i V 9 nu och tiden sniglar sig fram tills v 12, har mått illa som tusan men tycker de senaste dagarna att det har blivit lite bättre, och då blir man ju nojig för det såklart... Tanken var inte fler barn i detta huset men så plötsligt blev vi sugna på en liten till!!

Hej :) grattis till plusset....åh va mysigt med 5:e bebisen vi önskar också en stor familj, väntar 3:e nu och hoppas det går vägen denna gången :)
    Ehliaz-09 Alice-11
Svar på tråden Augustibarn 2018