Inlägg från: Anonym (kanske) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kanske)

Anmäla till försäkringskassan

Anonym (anonym) skrev 2017-12-13 21:14:36 följande:
    Hon reser JÄTTE mycket tex. Hon lever ju ett vanligt liv och får bidragspengar för hon är "sjuk" blir så förbannad!!!! Borde anmält henne flr länge sen
    Det är inte förbjudet att resa när man har sjukersättning. Man är avskriven från arbetslivet, inte hela livet.
  • Anonym (kanske)
    Anonym (anonym) skrev 2017-12-13 21:30:05 följande:
    Hon e alltså förtidspensionerad tror jag. Hon fåe bidrag tillsvidare.
    Ja? Jag skrev exakt det, sjukersättning, avskriven från arbetslivet, inte från livet.

Jag säger inte att du inte ska anmäla om du tror att hon fuskar, men bara bara för att du tror att hon fuskar betyder det inte att hon gör det.

Man måste inte vara ett kolli på ett vårdinstitut för att få sjukersättning.
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Jaså) skrev 2017-12-15 15:49:30 följande:
    Ja, frågan är hur FK ser på det.
    Det beror, igen, på varför man har sjukersättning. Jag uppmuntras till och med att måla av FK och jag får sälja mina tavlor till själkostnadspris.
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Jaså) skrev 2017-12-15 21:57:16 följande:
    Självkostnadspris är ju en sak, jag undrar hur det skulle bli om msan gick med vinst, stor eller liten.
    Det vet jag inte, men jag vet att man får tjäna pengar på mer passiva saker, som att om man har skrivit en bok.
  • Anonym (kanske)
    Anonym (-) skrev 2017-12-15 23:29:06 följande:
    Stämmer. Man väger in hur mkt hushållsarbete en person klarar i bedömningen. Det finns en särskild fråga om det i ansökan. Beror lite på tiden man gör det. Den personen som klarar att moppa golv en timme i veckan hemma skulle sannolikt inte få hel sjukersättning.
    Den frågan fanns inte i min ansökan.
Svar på tråden Anmäla till försäkringskassan