Inlägg från: Elliot1 |Visa alla inlägg
  • Elliot1

Fått missfall och blivit gravid igen - när?

Fick missfall i Aug (v.7) men har inte lyckats bli gravid ännu, hoppas på december!

• Elliot1
    EpicNurse skrev 2017-12-12 17:40:56 följande:

Man rekommenderar ju att vänta åtminstone en hel menscykel efter missfall innan man börjar försöka igen. Dels för att kroppen behöver återhämta sig och dels för att det är en liten ökad risk för upprepat missfall pga att slemhinnan i livmodern är lite tjockare och äggen har lite lättare för att fästa = även de dåliga äggen fäster.

Är det vanligt att kroppen och cykeln beter sig annorlunda efter ett missfall? Jag hade mitt i Augusti, efter 6 månaders försök. Lät det gå en cykel och gjorde första försöket den första veckan i oktober. Jag har alltid haft en relativt regelbunden cykel på 27-28 dagar. Men efter missfallet verkar det ha varierat rejält och jag lyckas inte alls få koll på min ägglossning. Varje gång mensen kommer blir jag förvånad och denna månad kom den helt utan förvarning på dag 22!! ÄL dag 8?? Eller kan det ha att göra med att jag gjorde cellprov förra veckan?

Jag har dessutom fått väldigt mycket mer mensvärk efter missfallet och det kan göra riktigt ont när det är dags, förra cykeln vaknade jag på natten av smärtan och gick på toa och upptäckte störtfloden.. Men har aldrig mellanblödningar och jag hade ett tidigt missfall där jag dessutom gjorde ett extra VUL för att se så det inte fanns rester kvar.

Jag önskar verkligen att jag och min kille kunde köra på varannan dag-taktiken men han jobbar natt och jag dag, så det gäller att vi har koll på ÄL om vi ska kunna pricka in den.. Och just nu verkar vi missa den varenda gång.

Förlåt för långt inlägg men börjar bli frustrerad och fundersam.. Jag är inte den som letar symtom eller inbillar mig att jag är gravid, men jag vill såklart och då underlättar det ju att ha koll på sin cykel..
  • Elliot1
    EpicNurse skrev 2018-01-31 10:28:52 följande:

Ja det är vanligt. Förstår att det är frustrerande. Det är bra att du kollat upp så att det inte är några rester. Tyvärr finns inte så mycket mer man kan göra....

Okej.. Jag är inte en som tjej som går och känner efter eller inbillar mig massa saker. Mens = icke gravid.. Men är rädd att något annat är knas, började blöda helt utan förvarning fem dagar innan beräknad mens. Blödde som en vanlig mens men hade inte lika ont som jag brukar ha, även om jag kände av värken. Brukar ha mensvärk de 2 första dagarna. Denna gång blödde jag i 3,5 dag istället för 5 dagar som jag brukar. Slutade alltså blöda igår efter lunch men idag har jah fortfarande ont? Något jag borde kolla upp?
Svar på tråden Fått missfall och blivit gravid igen - när?