Varför bli så arg över inlägg på internet?
Något som slår mig om och om igen är den ofattbara ilskan som finns på internets alla forum och kommentarsfält, och jag har så svårt att förstå hur man kan bli arg på en text (som inte handlar om direkta lagbrott tex våld mm).
Aldrig kan man hålla en sansad diskussion där det inte går överstyr för att någon tar saker personligt, någon kommer med helt irrelevanta svar och försöker styra diskussionen åt andra skumma håll, och någon roar sig med att "trolla".
Ni som vet med er att ni ofta blir sådär riktigt ilskna och känner er träffade av saker folk skriver, vad är det som gör att ni känner att ni bara Måste skriva ett svar just där och då? Svävar nånsin tanken förbi att det kanske inte rör er öht? Varför inte ta en paus och fundera på om folk kanske menar något helt annat? Varför inte skriva en rak fråga om vad de menar? Och om ni får en sån fråga, varför inte bara andas lite och svara uppriktigt och i god ton? Varför går ni till personangrepp om ni känner er träffade, istället för att svara sakligt?
Jag är bara nyfiken, och inser att om jag ens får svar så lär en del av dem följa ovan mönster..