Varför bli så arg över inlägg på internet?
...eller varför vissa alltid ska vara en otrevlig mästrande besserwisser trots att folk inte bemöter henne otrevligt...
...eller varför vissa alltid ska vara en otrevlig mästrande besserwisser trots att folk inte bemöter henne otrevligt...
Vågar jag anta att det är mig du syftar på? Backa hemskt gärna ditt påstående isf, så har jag en chans att bemöta det.
Om inte så är det såklart alltid svårt att avgöra i text vilken ton folk har, vilket gör att många diskussioner kanske upplevs som hetsigare än de är, och människor uppfattas på ett helt annat sätt än de hade gjort om mottagaren i fråga hade sett och hört dem istället för att bara läsa deras text?
Jag kan förresten erkänna att jag kan bli arg och känslorna tar över. För det känns bäst just då. Men har mer och mer lärt mig att bemöta sakligt kan vara mer givande i längden.
Jaha, vad tråkigt att du uppfattade det så, men tack för att du förklarade. :)
Jag är genuint nyfiken och menar absolut inget illa eller tror mig vara bättre än andra. Jag är ute efter givande diskussioner och älskar att få riktiga utmaningar som gör att jag måste tänka till och utvärdera och få växa lite som människa. :)
Jo, lite besserwisser är jag allt ibland, men försöker alltid att hålla god ton och göra det uppenbart klart när jag skämtar.
Personangrepp tycker jag tex aldrig är okej, och försöker mitt yttersta för att inte svara på samma sätt om någon gör så mot mig.
In
te lätt alla gånger, bevisligen. :P Nu kopplade jag. Tog ditt tidigare svar som 2-delat, och att den andra delen rörde min trådstart.