Inlägg från: skontjejen |Visa alla inlägg
  • skontjejen

Abort - hur går allt till?

Hej!

Jag gjorde en medicinsk abort för ett år sedan och jag fick tid efter en vecka (då var jag i vecka 11/12 typ). Jag var först på sjukhuset och gjorde en gynundersökning samt att jag tog det första pillret som avslutar graviditeten. Dagen efter fick jag komma tillbaka, ta två slidpiller och sen vänta på att utstötningen skulle sätta igång vilket tog ungefär 20 minuter. Det tog ungefär sex timmar (sov två av dom) innan jag var klar och jag fick åka hem och jag håller med här ovanför om att det var som en extremt kraftig mensvärk. Jag kände att ALLT släppte när det kom en stor blodklump.

Jag blödde kraftigt, hade lite molande värk och var sjukskriven i två veckor för att jag både kände att det var tungt att ha gått igenom en abort och för att man inte ska anstränga sig för mycket. Men sedan lugnade allting ner sig. Visst gjorde det ont och var jobbigt eftersom man inte ?får? något för det men det var lätt gjort, men det gick bra och ganska fort ändå.

Det kommer gå toppenbra för dig och kommer säkert gå snabbare för dig då barnmorskan sa till mig att det hade tagit ovanligt lång tid för mig!

Vill även säga att jag nu är gravid igen (och ska behålla) så var inte orolig för att inte kunna det efter en abort :)

Kram

Svar på tråden Abort - hur går allt till?