• Zmarre

Vikblöjor och ullbyxor

Använder du ullbyxor som skal? Är dessa nya kanske de behöver kuras. Ullbyxor kan även behöva kissas in. De blir liksom tätare när de blivit kissiga några gånger. Har du Facebook så finns det en grupp som heter tygblöjor. Där kan man få mycket hjälp som nybörjare på tygblöjor.

Själv använder jag vikblöjor som i lägg i gDaipers och tycker de funkar riktigt bra.

• Zmarre

Jag har inte själv använt ull då jag inte heller fick till vikningarna. Så är ingen ullexpert, men har läst att nya kan behöva kissas in innan de håller riktigt tätt.

Orkade inte tjorva med att gå till vikningarna när dottern var nyfödd så blev engångs till hon var 3 månader ungefär, då testade vi gDaipers som vi fick låna av en vän. Tycker att det är ett system som fungerar bra. Kanske inte de billigaste om man ska köpa nytt, men jag hittade begagnat till bra pris. Man behöver inte så många, klarar oss utan problem med 5 blöjbyxor. Och då jag redan hade en hel del vikblöjor så använde jag dem limpvikta som inlägg. Tycker det fungerar bättre än orginal inläggen, fast blir lite bylsigare. Men det är nog en smaksak.

Vet inte om jag hjälper ditt problem men ge inte upp tyg, finns många olika system, gäller att hitta det som man trivs bäst med.

Svar på tråden Vikblöjor och ullbyxor