Vikblöjor och ullbyxor
Hej allihopa..
Nu är min tös 5 månader gammal, och vi har hittills använt engångsblöjor. Smidigt, men jösses vad dyrt det har varit. Hon kissar ju och bajsar jämt och blir genast gnällig över detta så då får vi byta - nästan 600 kr i månaden. Jag och min sambo diskuterade pengar och kom fram till att vi måste se över alternativen.
VIKBLÖJOR. När jag läste på om dessa och beställde kändes det som det självklara valet eftersom de är så billiga, dessutom så kan vi tvätta i samma tvätt som våra tvättlappar (bomullslappar med vatten och rapsolja) så vi lär inte tvätta mer för detta. Någon som har testat vikblöjor med ull-blöjbyxor???
PROBLEMET: Vi har köpt av märket Disana, ett rutvävt bomullstyg strl 80X80cm. Det stod på hemsidan att det skulle räcka med detta tyg eftersom det suger upp vätska. Men det läcker igenom på en gång, kiss alltså. Bajs vet jag inte än. Så jag fick köpa ilägg, som det står att man kan ha på natten för extra sugförmåga (Disana också), men det läcker igenom.
Har någon nåt tips? Jag viker flygplansvikning, viker en kant där bak och så viker jag in runt låren. Vill så gärna att det ska funka :(