• sajo033

Hoppa av skolan och hitta sig själv?!

Antar att du redan tagit ett beslut men jag kör ändå!

Jag var precis i din sits. Jag började läsa ekonomi på ett av de finare lärosätena och kände mig totalt omotiverad (Dock berodde det för min del på att jag inte tyckte att studierna var kul). Kuggade på en del av tentorna och kände ingen livsglädje alls. Kände mig så osäker på mig själv och att jag verkligen behövde jobba på mig själv. 

Hoppade tillslut av efter en termin och åkte till Norge och jobbade och åkte iväg själv till ett land och volontärarbetade. Ett år senare återupptog jag mina studier- dock valde jag något som jag tyckte skulle passa mig bättre. Samtidigt som jag började mina studier så tog jag även ett extrajobb inom det jag pluggar. Nu har det gått ett år sedan jag börjar plugga och jag har lyckats få ett ännu bättre jobb än det jag hade för ett år sedan. Jag får jobba med superkompetenta människor och tror absolut att jag kommer få ett roligt jobb efter examen. Det jag vill säga är- Jobba på dig själv, gör det du känner för, bygg upp dig själv osv. 

Jag ser verkligen ingen anledning att slösa bort tiden på något som för tillfället inte får en att må bra. När jag är 26-27 (Är 24 idag) så vill jag må bra i mig själv, ha ett jobb jag trivs med och även dela livet med en härlig kille. För att göra detta tror jag att det är SÅ viktigt att verkligen göra rätt val idag! <3 

Svar på tråden Hoppa av skolan och hitta sig själv?!