Kryckan89 skrev 2018-05-23 14:30:48 följande:
Hej!
Jag och min sambo har försökt få barn i snart tre år. Vi har precis påbörjat vår första IVF på sahlgrenska. Orsak till att vi inte lyckats är pga att jag har pcos och i ingen ägglossning. Jag har fått ta provera i 10 dagar för att få igång mensen. Dessa tabletter fick mig att få så extremt dåligt med huvudvärk och nedstämdhet, grät hela tiden. Klarade inte av att gå till jobbet. Nu har jag tagit gonalf i fyra dagar och har kraftig huvudvärk. Hur har ni andra mått? Har ni andra varit hemma från jobbet i samband med behandlingen?
Ja det här med biverkningar är ju lite svårt ibland att bedöma. Jag blir oerhört öm i bröst och bröstvårtor av menopur. Haft molvärk av ägglossningsmedicinen men de där vaginaltabletterna som jag fick börja ta när vi trodde få återföring senast var värst. Gav rejäl mensvärk. Och de ska man ta 3 veckor 3 ggr om dagen om allt går vägen.
Nu hoppas jag ju såklart att allt ska gå vägen denna gång men stackars maken säger jag bara - alla hormoner gör en ju rätt labil! Och det du undrade om sjukskrivning: jag tar ledigt/sjukdagar när jag måste till sjukhuset för äggplock. I detta fall närmare en vecka kanske mer pga extra kontroller. Nån enstaka dag har jag mått för dåligt psykiskt för att jobba. Sen är det ju en allmän påfrestning så man orkar ju inte alltid prestera på topp upplever jag men det har varit skönt att jobba för att skingra tankarna.