Inlägg från: mrsalpha |Visa alla inlägg
  • mrsalpha

IVF våren 2018

Marcellan skrev 2018-01-19 10:29:23 följande:

Hej

Det sitter massor av lappar om äggdonation här på kliniken vi går till. Men det låter ju jättebra att det kan se hur det ligger till redan när de tagit ut äggen. Det måste ju ändå vara en trygghet för er.

Tyvärr var äggen som setts på ultraljudet inte kvar. Vet inte vad det kan bero på men läkaren ska ge besked strax. Så mycket jobb för ingenting. Fast jag känner att jag måste tänka positivt, och framåt. Hade varit en fördel att få gå till samma ställe och samma läkare känner jag. Varje läkare säger lite olika saker.... Men men. Det blir väl säker en ny stimulering och nu har man ju vant sig vid sprutorna.

Hej hoppar in här! Jag såg att ni gjort UL och att inte ett ägg sågs till, vad kommer det sig? har ni fått svar?
  • mrsalpha
    Kryckan89 skrev 2018-05-23 14:30:48 följande:

Hej!

Jag och min sambo har försökt få barn i snart tre år. Vi har precis påbörjat vår första IVF på sahlgrenska. Orsak till att vi inte lyckats är pga att jag har pcos och i ingen ägglossning. Jag har fått ta provera i 10 dagar för att få igång mensen. Dessa tabletter fick mig att få så extremt dåligt med huvudvärk och nedstämdhet, grät hela tiden. Klarade inte av att gå till jobbet. Nu har jag tagit gonalf i fyra dagar och har kraftig huvudvärk. Hur har ni andra mått? Har ni andra varit hemma från jobbet i samband med behandlingen?

Hej!
    jag har jobbat under tiden, inte haft samma behandling som dig, tog två olika sprutor. Jag mådde hyffsat bra, lite molvärk i slutet i äggstockarna. Men sedan jobbar jag bara deltid just nu under behandlingen.
  • mrsalpha
    Norrlandsbruden89 skrev 2018-01-24 21:22:01 följande:

Jag ska på äggnåterförning imorgon! Väldigt förhoppningsfull på graviditet & barn ????

hur har det gått?
  • mrsalpha
    Marcellan skrev 2018-06-12 19:48:42 följande:
    Vid första försöket var äggen inte kvar vid äggplock trots att vi sett 7-8 Vid ultraljud. Vid andra försöket fanns flera ägg men de fick bara ut 1. Dock växte det inte efter befruktning som önskat. Imorgon är det dags för tredje försöket att plocka. Har 4 ägg som såg bra ut igår så nu hoppas vi!!!
    jag skall hålla alla mina tummar och tår!!
  • mrsalpha
    Kryckan89 skrev 2018-06-18 18:04:33 följande:
    Tack för svar. Det är så olika hur man påverkas, och självklart påverkar ju vilka preparat man får. Har ni en pågående behandling nu?
    Jag har hört att vissa påverkas i humöret och trötthet men jag hade bara tryck/molvärk i äggstockarna.
    Jag genom gick en behandling för ett par veckor sedan men som inte gav något bra resultat, kliniken jag går på via länet har sommarstängt fram till mitten av augusti. Så nu är vi i en "paus".

Hur går det själv?
Svar på tråden IVF våren 2018