Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

kan ni hjälpa mig hitta alla fördelar med att inte dricka vin

Anonym (smuttaren) skrev 2017-12-03 13:10:43 följande:

jag dricker vin på helgen och när jag druckit en flaska vill jag alltid ha mer... vill inte ha det så här vill sluta för antar att det är det ändå man kan göra? Gillar ju vin fredagsmyset och kommer sakna det men det är inte värt det...

jag dricker aldrig på vardagarna bara på helgen

är nån ändå alkoholist då? känner ingen saknas av vin på vardagarna men när fredagen kommer få kommer suger automatiskt...

kan ni hjälpa mig hitta alla fördelar att sluta med vin :) så blir det lättare

klarar cider och öl mycket bättre det är med vinet jag vill fortsätta dricka...

Det där är inte fredagsmys, du är alkis. Du måste sluta helt ett tag tills du lärt dig hantera alkoholen. Och ja, det finns gott om helgalkisar, det är de människor som slentrianmässigt blir packade varje helg eller inte kan tänka sig att gå på middag utan lite vin till maten osv osv. Inse att du har problem.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (smuttaren) skrev 2017-12-03 15:48:36 följande:
    helt rätt säger inte emot dig :( har panikångest och klarar inte av sociala situationer utan vin så då får jag helt enkelt strunta i dessa tillställningar
    Iaf tills du klarar av sociala sammanhang utan alkohol! Du kan träna dig i små situationer först så klarar du av större senare :)
Svar på tråden kan ni hjälpa mig hitta alla fördelar med att inte dricka vin