Inlägg från: Anonym (Inte ditt fel.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte ditt fel.)

Kan inte förlåta mig själv- mitt fel att Mamma dog som hon gjorde.

Det är inte ditt fel.

Men vården borde förklara mer för oss anhöriga vad de gör. Alldeles för mycket går över huvudet på oss. Min mans pappa fick morfin på slutet och min man förstod nog inte riktigt att det tog livet av honom fortare samtidigt som det hjälpte mot besvären.

Min anhöriga dog av vården. Hennes sänkbara säng hemma hade krånglat så hon hade haft dålig sömn ett par dagar. Hon lade då på sig vatten för att hjärtat blev krångligt av sömnproblemen (hon hade iofs hjärtproblem innan men det var stabilt). Hon ramlade av sängen och hamnade då på en allmängeriatrisk avdelning. Fick där en infektion. De bytte läkare, som var nonchalant och inte var snäll och som tvingade i henne alldeles för starka vätskedrivande mot hennes vilja under hot om utskrivning (de bytte alltså från en svagare som funkade mot en snabbare). Kroppen lade av på en vecka. Infektionen vände sista dygnet men kroppen orkade inte. Min bedömning är att hon blev nedvårdad.

Svar på tråden Kan inte förlåta mig själv- mitt fel att Mamma dog som hon gjorde.