Inlägg från: Anonym (Ojjj...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ojjj...)

Tillbaka med exet och bli bonusmamma åt nya barn

Anonym (Elizabeth) skrev 2017-12-02 18:45:49 följande:

Oj, Ts. Din information hade lika gärna kunnat vara skriven av mig. Jag var också tillsammans med min man i många år. Vi fick två barn. Både jag och min man var karriärslystna och givetvis är framgång en tilldragande faktor hos män bland kvinnor. Uppenbarligen. Vid nästan 40 års ålder så kom en ung primadonna och lade beslag på min man. Just under denna tid hade vi det jobbigt i relationen. Jag skyller på henne ja, men mest på min man som var så fruktansvärt dum att ingå en relation med henne.

Det var en bitter skilsmässa, speciellt dö barnen kastades in direkt i att dela hem med henne och ganska snabbt två halvsyskon.

Det tog ungefär två tre år innan min exman var tillbaka var och varannan dag hos mig. Vi slutade väl egentligen riktigt aldrig att ses vi heller. Jag kände att jag inte gjorde något fel, även om det var bakom hennes rygg då hon gjort detsamma bakom mig. Varför ska bara jag hälla moralen högt när alla andra beter sig som svin. Lika bra att joina klubben.

Det värsta av allt var att hon var riktigt riktigt elak mot barnen. Mina barn alltså. Det var också en bidragande faktor till att min man snabbt vaknade upp ur denna 40 års kris. Idag flera år senare är vi med tillsammans igen. Det tog ett bra himla tag innan jag väl släppte in han i hemmet att få bo här igen. Han försökte ett bra tag men jag dejtade runt och hade ingen panik. Jag var fortfarande arg på honom, fastän jag älskade honom. Mitt ultimatum var att han måste bevisa det. Tog tre röda innan han flytta ensam till en lägenhet och jag hade hans nya brutto i luren skrikandes att JAG splittrade en familj, sicket skämt.

Så jag kan ärligt talat svara att idag har jag fortfarande svårt för hans nya barn. Vi lever just nu ett idylliskt liv jag, min man och våra egna barn. Hans kommer oftast på besök på loven men annars varannan helg. Jag vägrar oftare och hade aldrig orkat det. Det respekterar också min man. Han referar till sin ex älskarinna och barnen som misstag, och här anonymt så vågar jag göra detsamma.

Jag har väl inget direkt råd att ge, bara att det är viktigt att tänka på sig själv och faktiskt våga vara självisk när speciellt mannens gamla brutta är det. Jag känner inget behov av att veta av henne eller barnen.

Du behöver hjälp att bearbeta din enorma bitterhet som troligen förpestar hela familjen.

Trist att han kom tillbaka, i ert fall borde han stannat med sin nya kvinna och barn.
  • Anonym (Ojjj...)
    Anonym (N) skrev 2017-12-04 13:15:55 följande:
    Håller med om allt förutom att han borde stannat med den nya kvinnan, hon var ju elak mot barnen. Mannen borde ha satsat på att vara singel ett tag.
    Ja men alla barnen far ju illa av dessa idiotiska kvinnor. Kvinnorna borde leva ensamma med sina barn alternativt med barnfria män.

Alla barnen blir illa behandlade av tanterna!
Svar på tråden Tillbaka med exet och bli bonusmamma åt nya barn