Tillbaka med exet och bli bonusmamma åt nya barn
Jag och mitt ex var skilda i cirka 10 år. Under dessa har han fått ytterligare två barn med en kvinna. Nu är det så att vi egentligen aldrig slutade älska varandra och har beslutat att försöka på nytt.
Vi bor ihop och satsar på att hans barn ska komma varannan helg/en helg i månaden framöver då de bor i annan stad.
Vi har ju redan tre barn tillsammans och nu blir jag någon slags bonusmamma till hans nya barn. Vi har träffats en gång då min man introducerade oss för varandra. De tycker inte om mig alls och mina barn har aldrig varken gillat deras mamma eller dem. Situationen är halvt infekterad men jag och min man är lyckliga tillsammans och bestämda med att nu ska detta fungera.
Jag behöver lite råd och hjälp hur jag ska gå tillväga. Eftersom att mina barn aldrig gillat varken min mans ex eller nya barn måste jag medge att jag blivit påverkad av det. Samtidigt vill jag verkligen att våra barn ska gilla hans nya barn och att de till slut får en typ av syskonrelation.
Just nu vänjer de sig vid att vi fem är tillbaka under samma tak men jag tycker det är viktigt att de också accepterar att varannan helg(eller en helg i månaden) kommer deras halvsyskon och att vi kan leva som en familj. Erfarenheter och tips vore till stor hjälp.